Frankdandy.com i nya kläder

Idag lanserar Frank Dandy en ny uppdaterad version av frankdandy.com. Efter att frankdandy.com tidigare i år utsetts till en av världens bästa e-handelssajter av Webby Awards vill bolaget nu flytta fram positionen ytterligare.

”Genom att hålla hårt i våra ledord som usability, enkelhet och högklassigt foto hoppas vi kunna erbjuda en shoppingupplevelse som närmar sig vad man kan uppleva i en vanlig butik”, säger Niclas Winroth – Head of E-Commerce.

Frank Dandy har alltid haft ett tydligt onlinefokus med bland annat en stark närvaro inom sociala medier. Med den nya sajten framhävs detta genom att lyfta in Frank Dandy’s olika externa kanaler på förstasidan på frankdandy.com.

”Sedan den sista versionen av sajten gick live för lite drygt ett år sedan så har vi haft en fantastisk utveckling med en omsättningstillväxt på 270% och försäljning till över 70 länder världen över”,  säger Niclas Winroth

Detta positiva momentum vill Frank Dandy nu ta vara på och har därför bland annat lagt ner mycket resurser på onsite SEO för att ännu fler ska hitta till frankdandy.com. Bolaget planerar även att översätta sajten till fler språk under 2012.

För mer information vänligen kontakta:

Susanna Bervå, VD T: 08-54525450 E: susanna.berva@frankdandy.com

Niclas Winroth, Head of E-Commerce T: 08-54525450 E: niclas.winroth@frankdandy.com

• Mode

• design
  • frank
  • frank dandy
  • underkläder
  • kalsong
  • sverige
  • bomull
  • mode
  • e-handel
  • streetwear
  • susanna bervå
  • niclas winroth
  • marknadsansvarig
  • modebranschen
  • trosor
  • modeunderkläder

Frank Dandy AB äger varumärket Frank Dandy och bedriver verksamhet i Skandinavien, Japan, Australien och USA, med fokus på segmentet underkläder. Varumärket Frank Dandy grundades 2003 som ett mönstrat alternativ till det traditionella utbudet av kalsonger och trosor för män och kvinnor. Genom nyskapande design, hög kvalitet och uppmärksammad marknadsföring är Frank Dandy idag ett av de ledande varumärkena inom modeunderkläder i Skandinavien.

Sebastian O. Carlsson

Presskontakt Brand Activist PR, Marketing, Brand 0790786858