Agenda FranklinCoveys kulturseminarium 11 oktober 2017

08.15 - 08.45 Frukost och nätverkande

08.45 – 09.00 Introduktion till dagen och ämnet kultur

09.00 – 10.00 Bygg en förtroendekultur i din organisation: Led med förtroendets fart

Tänk på en person på ditt jobb som du verkligen litar på. Hur är det att arbeta med den personen? Och tvärtom, hur är det att jobba med en person som du inte litar på? Framgångsrika organisationer präglas av högt förtroende: Människor litar på sig själva, varandra och organisationen som helhet. När förtroendet är högt känner sig människor trygga och saker och ting går snabbt, såsom möten, projekt och olika processer, och möjliggör till innovation och snabb tillväxt. Så hur bygger man då en förtroendefull kultur? Jo, det börjar med individerna i organisationen och förtroendet de har för sig själva och i relationer med andra. Vi berättar här om varför förtroende är en kompetens som är viktig för ledare och medarbetare att arbeta med på ett proaktivt sätt, och hur det går till.

10.15 – 11.00 Skapa en sund kultur med De 5 valen för hållbar produktivitet

En organisations framgång bygger till stor del på hur ledare och medarbetare använder sin tid och energi. Ändå upplever många att de inte lägger majoriteten av sin tid på rätt saker, vilket är en av de största dolda kostnaderna i en organisation. Några av konsekvenserna av att tid inte läggs på det allra viktigaste är psykisk ohälsa, minskad kundnöjdhet, bristande engagemang och ökad personalomsättning. Under denna del berättar vi om hur du som organisation kan skapa en kultur där medarbetarna får det viktigaste gjort och samtidigt mår bra och känner arbetsglädje på vägen.

11.15 – 12.15 Skapa en framgångsrik ledarskapskultur med De 7 goda vanorna

Traditionella ledarskapsmetoder har sedan länge spelat ut sin roll. För att bli framgångsrik som chef och ledare idag behöver du förmågan att skapa verkligt engagemang hos dina medarbetare. Du behöver kunna frigöra deras passion och potential, och ge dem verktygen för att effektivt kunna samverka med varandra för att nå gemensamma mål. Vi delar här med oss av det välkända ledarskapsramverket De 7 goda vanorna baserat på den klassiska bästsäljande boken The 7 Habits of Highly Effective People, en av världens mest välkända ledarskapsböcker.

12.15 – 12.30 Avslutning: Så gör du kulturen till din främsta tillgång

12.30 – 13.00 Lunch och nätverkande.
Chans attt ställa frågor till FranklinCoveys experter.