Seminarium 27:e januari: Gott nytt ledarskap med De 7 goda vanorna!

De viktigaste personerna i en organisation när det gäller att skapa och bibehålla en positiv och framgångsrik kultur är ledarna. Men vad händer när ledarna blir så upptagna av den dagliga virvelvinden av saker som ska göras, att de inte hinner ägna nog med tid åt just sitt ledarskap? Eller om de ägnar sig åt beteenden som inte tar fram det bästa ur människor såsom att inte vara tydlig med förväntningar, ägnar sig åt micro-management, inte tänker vinna-vinna och inte hinner lyssna på och coacha sina medarbetare på ett bra sätt?

Den naturliga följden av bristande ledarskap är minskat engagemang hos medarbetarna. Och kostnaden? Oftast hög då ledarskapet, eller bristen därav, gör att människor inte mår bra, produktiviteten och resultaten minskar, kunderna blir mindre nöjda och duktiga talanger söker sig vidare till grönare betesmarker.

Vi önskar ledare som ser över utbildningsbehoven i sin organisation varmt välkommna på ett seminarium som handlar om hur du kan rusta ledare på alla nivåer för framgång!Under seminariet bjuder vi på innehåll ur flera av våra mest populära ledarskapsprogram inom De 7 goda vanorna familjen.

Våra seniora konsulter och ledarskapsexperter Victoria-Roos-Olsson och Mats Frisk kommer under eftermiddagen bland annat bjuda dig på innehåll ur:

• De 7 goda vanorna signature, ett av världens mest omtyckta ledarskapsprogram som passar alla typer av ledare. Workshopen, som är baserad på den bästsäljande boken "The 7 Habits of Highly Effective People" handlar om hur du ökar din personliga effektivitet och förmåga att leda både dig själv och andra, i jobb såväl som i privatliv. För att du ska bli hållbar som ledare behöver du vara hållbar i livet som helhet är grundfilosofin!
  • De 7 goda vanorna basnivå, ett program i personligt ledarskap för medarbetare som arbetar nära företagets kunder, och vars chefer gått De 7 goda vanorna.
  • De 7 goda vanorna förstärkaren, som är en workshop som ger tidigare deltagare i De 7 goda Vanorna-programmet möjligheten att repetera sina kunskaper, få en överblick över hur de utvecklat varje vana och vad de behöver förstärka, samt få tips kring hur de kan tillämpa vanorna framåt i sin arbetsroll.
  • De 7 goda vanorna för chefer, som är ett komplement till De 7 goda Vanorna, som handlar om hur du som chef med enkla verktyg kan bli bättre på att skapa hållbara resultat, genom och tillsammans med andra. Här får chefer hjälp med bland annat konflikthantering, performance management, feedback, mötesplanering mm. Programmet passar bäst för juniora chefer eller chefer som inte har mycket ledarskapsutbildning. Det är med fördel antingen en förstärkare eller en introduktion till de 7 goda vanorna men kan även köpas in helt fristående.
  • De 7 goda vanorna ledarimplementeringen, som är ett nytt erbjudande för  ledare som gått De 7 Goda Vanorna, och som stöttar implementationen av ramverket i team, inom avdelningar och i hela organisationer så att det verkligen ger effekt på företagskulturen. Programmet grundar sig på omfattande research av kunder som nått fantastiska resultat genom att de lyckats bädda in De 7 Goda Vanorna i sin kultur.

Detta seminarium är exklusivt för dig som ansvarar för ledarskapsutveckling och kompetensutveckling i din organisation. Kanske är du HR-direktör, HR-chef, L&D Manager eller VD. Du kanske redan jobbar med De 7 goda vanorna i någon form eller är nyfiken på att börja göra det.

DATUM, TID & PLATS

14.00 - 16.30 (Kom gärna redan 13.45 för fika och nätverkande)
FranklinCovey Sweden, Sveavägen 34, 5 tr (Inuti Berghs School of Communication)

Maila till rebecca@cannerfelt@franklincovey.se