Pappor bjuds på exklusiv rundtur på Fredells Byggvaruhus på fars dag

På fars dag den 11 november bjuder Stockholms största byggvaruhus in till exklusiv rundtur bland anrika varumärken i det 14 000 kvm stora varuhuset. En unik upplevelse i företagets 115-åriga historia.

”Fredells är ett riktigt pappa-företag, nu inne på fjärde generationens pappa som VD; Fabian Fredell. Vad kunde passa bättre än att bjuda in alla pappor till en fars dag-tur hos oss dagen till ära? säger Lina Jelbring, marknadschef. Det är Victor Fredell, kusin till Fabian, som kommer att leda turen.

Deltagarna får, utöver en inspirationsstund med Fredells stora byggsortiment, ta del av framgångssagor till flertalet svenska klassiker såsom Elfa, Alsike och Marbodal. Det görs även ett stopp mitt i Sveriges största utbud av Webergrillar.

Vad många kanske inte känner till är att varuhuset i Sickla består av hela fem våningar, där varuhuset utgör en. Den som är nyfiken på vad som händer bakom kulisserna på Fredells kommer inte att bli besviken, turen inkluderar även en tjuvkik på områden som normalt inte är publika.

“Fredells har varit en del av Stockholm sedan 1903. Idag ryms det 47 000 kvadratmeter bygglädje under vårt tak som vi mer än gärna delar med oss av. Med över 500 varumärken, utställningar, brädgård, roliga anekdoter och bakom kulisserna-besök tillsammans med en äkta Fredellsare i täten tror vi att vi kan bjuda Stockholms pappor på en liten del av himmelriket den 11 november”, säger Lina Jelbring.

Rundturen hålls vid två tillfällen, klockan 11.00 och 13.00, på fars dag söndag 11 november och startar vid entrén i varuhuset.

Kontakt Fredells Byggvaruhus:

Lina Jelbring