Benjamin Moore väljer Fredells Byggvaruhus för sin Sverigelansering

Stockholms största byggvaruhus är den första och tillsvidare enda partnern i Sverige att erbjuda det välrenommerade varumärket Benjamin Moore i sitt sortiment.

”När det gäller premiumfärger för såväl hem som offentliga miljöer har Benjamin Moore satt en hög kvalitetsstandard i branschen. Varumärket ger Fredells en spjutspets inom färg och kommer att vara ett välkommet tillskott för såväl inredningsintresserade konsumenter som uppskattar kvalitet i utseende och hållbarhet som den professionella yrkeskåren av målare, designers och arkitekter”, säger Fredrik Dahlin, Sortiments- och Inköpschef på Fredells Byggvaruhus.”

Benjamin Moore tillverkar sina egna pigment och bindemedel, s.k Gennex, vilket ger unik kontroll över djup och lyster i färgen, prestanda och applikationsegenskaper i produkterna. Färgkartan består av ett stort urval av unika kulörer som är lättarbetade och ger högsta slutresultat.

Fredells varuhus i Sickla kommer att erbjuda både interiör- och exteriörfärg. Bland annat kommer den omtalade latexfärgen Ultra Spec Scuff-X att erbjudas, en interiörfärg anpassad för proffssegmentet, som bygger på en upphovsrättsskyddad teknologi. Färgen ger svårslagen resistens mot märken och fläckar och används i utrymmen med högt dagligt slitage såsom kommersiella utrymmen eller andra miljöer där många människor rör sig.

”Vi ser mycket fram emot att göra denna lansering tillsammans med Fredells som första konceptbutik i Sverige. Vi har ett starkt varumärke i Benjamin Moore och en stark samarbetspartner med kunskap, driv och framåtanda i Fredells. Idag finns Benjamin Moore representerat i över 72 länder och står för kvalité, innovation och inspiration och det är ingen slump att varumärket är nummer ett i Nordamerika för inredningsdesigners och arkitekter”, säger Tomas Lilja, Försäljningschef M&P Paint & Coatings AB.

Kontakt Fredells Byggvaruhus:

Fredrik Dahlin, Sortiments- och Inköpschef

Fredrik.dahlin@fredells.com

• Entreprenadfrågor, maskiner

• fredrik dahlin
  • arkitekt
  • inredningsdesigner
  • arkitekter
  • proffsmålare
  • lina jelbring
  • fredells byggvaruhus
  • byggvaruhus
  • fabian fredell
  • scuff-x
  • yrkesmålare
  • färg
  • exteriörfärg
  • interiörfärg
  • benjamin moore

• Nacka

Fredells Byggvaruhus hjälper människor att lyckas med sina byggprojekt- stora som små. Familjeföretaget har varit en del av Stockholm sedan 1903 och är idag Stockholms största byggvaruhus som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna yrkesproffs och privatpersoner. Varuhuset i Sickla, anläggningen i Knivsta och den rikstäckande e-handeln, Fredells.com erbjuder inspiration, kunskap och engagemang sida vid sida med Sveriges största lagerförda sortiment inom byggvaror.