Nu erbjuder Fredells Byggvaruhus bygghandelns mest generösa öppettider

Stockholms största byggvaruhus gör det nu enklare för sina kunder att få hjälp med sina byggrelaterade köp. Varuhuset i Sickla har från och med idag, 1 februari, ännu generösare öppettider med totalt 10,5 fler timmar varje vecka.

”Tid är pengar för proffskunden som kommer att kunna starta sin dag på Fredells Byggvaruhus i Sickla redan 05.30 på vardagar och 08.00 på lördagar, vilket varuhuset kommer att vara unika med. För konsumenterna innebär de nya öppettiderna utökad möjlighet till kvällsshopping, då varuhuset i Sickla håller öppet till 20.00 på vardagar och till 18.00 på lördagar och söndagar. Vår målsättning är att vi skall ha den bästa kundupplevelsen i branschen och att det skall märkas i allt vi gör.” säger Matts Rylander, Försäljningschef.

Boende i Stockholmsregionen har ett konsumtionsbeteende som skiljer sig något från övriga landet. Köer in och ut från huvudstaden samt långa pendlingstider gör att många åker tidigare till sina arbetsplatser på morgonen och kommer hem senare på kvällen. Däremellan ska ärenden hinnas med. Anpassningen speglar även närområdets existerande tider.

”När vi nu stärker erbjudandet med generösare öppettider är det för att möta våra kunders efterfrågan. Vi erbjuder idag öppet 24/7 på vår e-handel, men vi ser att den fysiska butiken är fortsatt viktig för köpupplevelsen. Vi ska alltid se till helheten och kundens behov, vilket nu genomsyras i vår tillgänglighet och våra öppettider. Det blir enklare för både proffs och konsument att göra sina inköp anpassat efter sin individuella vardag, oavsett om det är tidig morgon eller kväll. Nu blir vi Stockholms öppnaste byggvaruhus”, säger Johannes Widenström, Varuhuschef Sickla.

De nya öppettiderna är vardag 05.30-20.00, lördag 08.00-18.00 och söndag 09.00-18.00.

Kontakt:

Johannes Widenström, Varuhuschef Sickla

Johannes.widenstrom@fredells.com

• Entreprenadfrågor, maskiner

• kundupplevelse
  • shopping
  • proffsbyggare
  • proffskund
  • konsument
  • öppettider
  • sickla
  • lina jelbring
  • fredells byggvaruhus
  • fabian fredell
  • byggvaruhus

• Nacka

Fredells Byggvaruhus hjälper människor att lyckas med sina byggprojekt- stora som små. Familjeföretaget har varit en del av Stockholm sedan 1903 och är idag Stockholms största byggvaruhus som arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna yrkesproffs och privatpersoner. Varuhuset i Sickla, anläggningen i Knivsta och den rikstäckande e-handeln, Fredells.com erbjuder inspiration, kunskap och engagemang sida vid sida med Sveriges största lagerförda sortiment inom byggvaror.