Fredrika Bremer möter Daniel Suhonen & Stina Oscarson

På kvällen den 5 mars arrangerar vi Fredrika Bremer möter och denna gång gästas vi av Daniel Suhonen och Stina Oscarson. Daniel Suhonen är chef för den fackliga tankesmedjan Katalys och medarbetar i Sydsvenskan och Aftonbladet. Tidigare var han verksam som Juholts talskrivare och chefredaktör för den socialdemokratiska tidskriften Tiden. Stina Oscarson är teaterchef, regissör, dramatiker/författare och samhällsdebattör. 1997 startade hon den fria teatergruppen Teater ML02, som fick stor uppmärksamhet för flera produktioner såsom Woyzeck, Insekternas liv och Elvira Madigan.

Suhonen och Oscarson möts i ett samtal om Suhonens bok Partiledaren som klev in i kylan som Oscarson har gjort en dramatisering av.
Vi kommer även att ha smygrelease för senaste numret av vår tidning Hertha som är världens äldsta feministiska tidning. Kvällen till ära kommer vi att ha ett specialerbjudande där du kan köpa två Hertha till priset av en. Vi bjuder också på fika så missa inte detta ypperliga tillfälle att lyssna på ett intressant samtal, få möjligheten att köpa världens äldsta feministiska tidning och fika gott!