Långbro Värdshus nominerad till Årets arbetsplats

Långbro värdshus är nominerade till Årets Arbetsplats 2018, ett prestigefyllt pris i restaurangbranschen som delas ut på Restauranggalan den 22:a oktober.

Priset delas ut av Restauranggalan samarbete med Majola restaurangkonsult. Kategorin bygger på en studie och kartläggning med målet att lyfta fram Restaurangbranschens bästa arbetsplatser.Det handlar inte inte bara om att utse en vinnare utan också om att beskriva vad som skapar bra arbetsplatser och visa på goda arbetsgivares strategier.

Vinnaren tas fram genom en oberoende studie kring arbetstrivseln i restaurangbranschen, där 250 restauranger från norr till söder, med allt från 5–150 anställda varit med. De fyra arbetsplatser som utmärkt sig och rankats högst inom arbetsvillkor, ledarskap och företagskultur är nu nominerade som finalister till årets pris som delas ut den 22a oktober.

För oss är det viktigt med en trivsam arbetsplats där alla kan känna sig trygga.säger Fredrik Eriksson.

Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och vill stanna kvar.Vi arbetar med detta genom Krogkoden – vår vision om den hållbara arbetsplatsen.Det handlar allt från att skapa en gemensam värdegrund där hela laget räknas oavsett vad du jobbar med. Att ge lika mycket omsorg till varandra, gästerna som till våra råvaror. Det handlar också om att kunna påverka sin arbetsplats, att få vara delaktig och få utvecklas. För det krävs det fungerande rutiner och bra struktur. Ett arbete som är i ständig utveckling.

• krogkoden
  • restauranggalan