7 TIMMAR AV GALEN SHOPPING PÅ MIDSOMMARDAGEN

Pressmeddelande 18 juni 2013

Freeport Designer Outlet gör det igen!

Under de 5 första månaderna har Freeport gått mot strömmen och har kraftigt ökat sin omsättning, plus +14% mot föregående år, i en totalmarknad som visar på minskad konsumtion.

Nu visar Freeport Designer Outlet upp sin absolut starkaste satsning någonsin – på självaste Midsommardagen. Hela 30 märkesbutiker sluter sig samman och enas om ett och samma tema för dagen – ”Köp 3, betala för 2 på allt i butiken” en kampanj som tillsammans med det redan låga outletpriset, som är upp till 70 % på ordinarie pris i handeln, blir en otroligt stark dragning till centret.

Som om detta inte vore nog, så bjuder Freeport Designer Outlet de 5 000 första kunderna under Midsommardagen på en Voucher värd 100 kronor att handla för i butikerna som är med i kampanjen köp 3, betala för 2 på allt i butiken. Vouchern kan nyttjas vid köp över 500 kr.

Butiker som deltar i kampanjen tre för två:
Accessoarkompaniet, Beauty Zone, Bellbox, Björn Borg, Designersoutlet, Five Seasons, Helly Hansen, Hunkydory, IC Factory Outlet, Iittala Outlet, Jacques Heim, J Lindeberg, Lindt Choklad, MQ Outlet, Nike, Noa Noa, Nudie Jeans, Odd Molly, Orrefors/Kosta Boda, Oscar Jacobson, Panduro Hobby, Peak Performance, Polarn o Pyret, Reima, Salomon, Scorett, Signal, Tenson, Vincent Shoe Store, WeSC

Det finns ingen konsument som kommer att missa Freeports 7 timmar av galen shopping. Centret kommer att synas i Göteborgsposten, Metro, Kungsbacka Nytt samt Posten, Spårvagnar och höras i Radio. Dessutom så maximeras eventet inom sociala medier och web.

Freeport välkomnar alla till en härlig Midsommardag på köpcentrat, mellan klockan 11:00-18:00. Utöver alla otroliga erbjudanden så bjuder Freeport alla barn på glass och popcorn, samt att det kommer finnas cirkusartister med aktiviteter på gågatan.

Freeport – En sommardestination att räkna med

- Klart man gillar det!

För mer information kontakta:

Linda Ekman / Marknadskoordinator
linda@freeport.se