Foto: Kristoffer Lundegren, VP of Sales Frends Sweden & APAC, och Christian Schreil, Partner Manager Sverige.

Frends välkomnar Christian Schreil som Partner Manager för Sverige

Frends, ledande inom iPaaS, meddelar idag att Christian Schreil ansluter som Partner Manager för Sverige. Christian har en bred erfarenhet inom affärsutveckling, tjänstedesign och mjukvara, med fokus på hur teknik driver organisatorisk tillväxt, engagemang och lönsamhet.

"Vi är väldigt glada över att välkomna Christian till vårt team och Frends! Christians breda kunskap och erfarenhet inom mjukvarubranschen, tillsammans med Frends position som en av få iPaaS-alternativ i Skandinavien, gör att vi tillsammans kommer ta Frends till nya höjder. Hans expertis kommer att tillföra stort värde till vårt team, och vidareutveckla vårt arbete med partnerskap lokalt i Sverige," säger Kristoffer Lundegren, VP of Sales Frends Sweden & APAC.

Under de senaste åren har Christian arbetat som produktchef på Jeeves och på ett healthtech-startup där han ledde strategi och utveckling av affärssystem och produkter inom hälsa och livsstil. I sin nya roll på Frends kommer Christians fokus ligga på att samarbeta med partners för att etablera och förverkliga hur Frends stödjer deras erbjudanden samt hjälpa dem att hitta fler konkurrensfördelar till sina slutkunder.

"Jag är väldigt glad över att börja på Frends och att få arbeta med en produkt som inte bara skapar värde för våra partners utan också deras slutkunder," säger Christian. "Med min erfarenhet inom produktledning kommer jag ha ett nära samarbete med våra partners för att förstå deras utmaningar, mål och hur vi kan dra nytta av deras unika fördelar. Tillsammans kommer vi göra Frends till den bästa lösningen för att driva och förbättra deras produkt- och tjänsteerbjudanden inom integration och automatisering."

På frågan om varför han valde att börja på Frends lyfter Christian fram både teamet och produkten, särskilt under de utmanande tiderna vi ser idag:

"Frends är en modern produkt som ger förutsättningar för alla företag att tillgängliggöra och accelerera sin digitala transformation, på riktigt. Användarvänligheten och flexibiliteten gör det enkelt för verksamhetsnära användare att bygga och förbättra processer över många olika digitala tjänster, vilket gör att de kan lägga mer av sin tid på de viktiga utmaningar som deras organisationer står inför. En annan minst lika viktig anledning är teamet och kulturen i bolaget. Här finns ett stort engagemang, mångfald, och det är högt i tak med mycket tillit till teamets förmåga att hitta den bästa vägen framåt.”

"Det är otroligt viktigt att hitta innovativa och effektiva lösningar, särskilt när resurserna är begränsade men kraven förblir höga. Rollen som digitala lösningar spelar för att hjälpa organisationer att göra framsteg har blivit ännu tydligare, och vi ser att Frends upplever en stark efterfrågan som bevis på detta. Jag ser fram emot att stötta våra partners och kunder – inte bara genom att framgångsrikt implementera produkten, utan också genom att uppnå konkreta resultat som stärker deras verksamheter," säger Christian Schreil, Partner Manager på Frends.

För mer information eller för att blir partner, vänligen kontakta:
Christian Schreil, Partner Manager Frends Sweden
E-post: christian.schreil@frends.com