Investerar i ASEAN: Frends utser Juha Moisio, VP of Global Partner Sales, att öka expansionstakten lokalt.

Juha Moisio, erkänd ledare inom global försäljning och affärsutveckling, utses till att öka expansionstakten av Frends iPaaS i sydostasien. I nära samarbete med nyckelpartners i regionen och med stöd från Jari Myllylä, VP of Pre-Sales på Frends, kommer Juha att fortsätta bygga ett starkt lokalt team för att stärka Frends position på marknaden.

Med det senaste tillskottet av nya partners i Singapore, Vietnam och Malaysia förbereder sig Frends för en betydande tillväxt i Sydostasien. För att möjliggöra tillväxten och anpassa sig lokalt har Frends gjort flera operativa ändringar. Jukka Rautio, CEO för Frends:

“Frends har en tydlig tillväxtstrategi. Vårt mål är att dra nytta av Juhas och vårt kärnteams djupa branschkunskap för att förbättra Frends position på ASEAN-marknaden. Under Juhas ledarskap och i nära samarbete med vårt partnerekosystem och tekniska team är Frends väl rustat för att öka den lokala förmågan. Med dessa förändringar stödjer vi strategin och våra partners i regionen.”

Juha Moisio, som utses att leda expansionen i sydostasien, är en erfaren säljare och auktoritet inom integrationsbranschen. Juha är VP of Global Partner Sales på Frends iPaaS och med en lång karriär på 25 år har han gedigen erfarenhet av att leverera värde och vårda strategiska partnerskap inom IT.

”Juha Moisio är den perfekta ledaren för Frends fortsatta tillväxt på ASEAN-marknaden. Han har en lång bakgrund inom försäljning och partnerutveckling och med över två decennier av erfarenhet har Juha konsekvent visat sin förmåga att driva värde och främja strategiska partnerskap,” säger Jukka Rautio, CEO för Frends.

Juha började på Frends 2005 och hade rollen som Director of Sales i fem år. Hans ledarskap och strategiska vision var avgörande för att tredubbla Frends omsättning. Sedan dess har Juha haft olika roller inom företaget och fortsatt bidra till Frends tillväxt. I sin nuvarande roll som Head of Global Partner Sales har Juha haft fokus på att driva och vårda värdefulla partnerskap för Frends.

“Att leda Frends expansion i sydostasien är en fantastisk möjlighet. Regionen ligger i framkanten av digitalisering och har en stor potential för tillväxt. Vi har starka partners, ett bra varumärke och en marknad som är redo för innovativa lösningar. Jag är övertygad om att vi med vårt starka team och nätverk av partners är väl positionerade för att uppnå en imponerande tillväxt i sydostasien. Vi kommer att stödja våra partners lokalt och tillsammans ta oss till nya nivåer,” säger Juha Moisio, VP of Global Partner Sales.

För mer information, vänligen kontakta:
jukka.rautio@frends.com

Juha Moisio