​Förbered dej för apokalypsen i höst - Mutant: År Noll-rea lanserad!

SLUTET PÅ VÄRLDEN SOM VI MINNS DEN NÄRMAR SIG. MEN DU KOMMER ATT KLARA DIG FINT.

Planerar du att överleva världens undergång? Men så klart! Idag lanserade Fria Ligan förlag en massiv rea och nya posters för det postapokalyptiska svenskutvecklade rollspelet Mutant: År Noll.

Inför höstens kommande apokalyps, när mörkret faller över Sverige, landskapet blir gråbrunt och du gömmer dig djupt inne i din bekväma bunker lanserar Fria Ligan förlag en massiv rea för sitt prisbelönta rollspel Mutant: År Noll där du och dina vänner tillsammans kämpar för en bättre framtid.

Dessutom lanseras en glimt av hopp genom tre nya Mutant-posters av de hyllade konstnärerna Simon Stålenhag och Ola Larsson som du kan dekorera din bunker med – konstverk som lovar en ljusare framtid fylld av regnbågar.

Ge dig in i zonen och kolla in Mutant-rean i Fria Ligans webbshop, med upp till 40% rabatt på allt du behöver för att förbereda dig på tillvaron efter katastrofen.

Mutant-rean pågår från och med idag och fram till 31:a augusti.

Läs mer om Mutant År Noll-rean här:

OM MUTANT: ÅR NOLL - Rollspel efter den stora katastrofen

[Vinnare av Silver ENnie för Bästa Rollspelsregler på spelmässan Gencon]

Naturligtvis går världen under. Det är bara en tidsfråga. Naturen återtar de förstörda städerna och vinden sveper över de öde gatorna. Ändå finns det liv kvar. I arken, en bosättning i utkanten av en övergiven stad, lever du och de andra. Du tillhör den sista resten av mänsklighet, men du är inte en människa längre. Du är deformerad och förändrad. Du har otroliga krafter, men de är oförutsägbara och instabila. Du är en mutant.

Din ledare, Den Gamle, har varnat dig: Du måste stanna i arken, annars kommer Rötan att ta dig. Hittills har du lytt honom. Fram tills nu. Bara några få matkonserver finns kvar och nästan inget rent vatten. Kampen om det som återstår blir allt mer våldsam i arken. Det är dags för dig att utforska Zonen. Leta efter andra överlevare och sök efter ditt eget ursprung. Kanske hittar du Eden, där frälsningen väntar enligt legenderna eller så är det bara lögner. Men det spelar ingen roll. Du har inget val. Det här är år noll.

Mutant: År Noll tar dig till Sverige efter den stora katastrofen. Fria Ligan förlags utgåva av det klassiska rollspelet Mutant, ett av Sveriges mest klassiska och älskade rollspel, låter dig utforska den mystiska Zonen och bygga en ny gryningsvärld bland ruinerna.

MUTANT ÅR NOLL-REAN INKLUDERAR:

POSTERS:

(Obs! Posters beställs från den engelska webshopen:
http://frialigan.se/en/store/?collection_id=407042501 )

Mutant Poster – Rainbow av Simon Stålenhag.

Mutant Poster - Genlab Alpha av Ola Larsson

Mutant Poster – Mechatron av Simon Stålenhag.

ROLLSPEL & EXPANSIONER:

Mutant: år noll – Rollspel efter den stora katastrofen

Mutant: Genlab Alfa (expansion)

Mutant: Maskinarium (expansion)

Mutant: Elysium (expansion)

Dödsklotets hemlighet (zonkompendium)

I reptilfolkets spår (zonkompendium)

Det döda blå (zonkompendium)

Dö, köttätare, dö! (zonkompendium)

BÖCKER

Zonen vi ärvde – Mutantberättelser av författarkollektivet Fruktan (postapokalyptisk novellantologi)

Kaknäs sista band – Mutantberättelser av Anders Fager (postapokalyptisk novellantologi)

• ola larsson
  • undergång
  • efter katastrofen
  • postapokalyps
  • mutant
  • novellsamling

I förlagets kommande utgivning finns boken Urtidsbilder av hyllade konstnären Simon Stålenhag och vetenskapsjournalisten Anna Davour och Cthulhu vaknar av H.P. Lovecraft och illustrerad av François Baranger.

Fria Ligan förlags utgivning inkluderar romanen Döden är bara början av Gunilla Jonsson och Michael Petersén, romanen Avgrund av Jeff VanderMeer, romanen För Gudinnan och novellantologierna Samlade svenska kulter och Kaknäs sista band av författaren Anders Fager, novellantologin Zonen vi ärvde av författarkollektivet Fruktan och konstboken Nils Gulliksson: illustrationer och skisser av Orvar Säfström. Förlaget har även publicerat flera prisbelönta rollspel, inklusive Ur Varselklotet, Coriolis – Mörkret mellan stjärnorna och Mutant: år noll och ligger bakom det kommande fantasyrollspelet Svärdets Sång.