Fria Ligan och Simon Stålenhag på Comic Con Stockholm 13-15 september

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2019 15:31 CEST

Den internationellt hyllade konstnären Simon Stålenhag, aktuell med två Hollywoodprojekt, kommer till Comic Con Stockholm på lördag tillsammans med Fria Ligan. Dessutom finns Fria Ligan på plats hela helgen med konstböcker och prisbelönade rollspel.

Fria Ligan öppnar dörren till nya världar på Comic Con den 13-15 september på Kistamässan, Nordens största mässa för populärkultur. I vår monter hittar du internationellt hyllade och svenskproducerade rollspel så som Svärdets sång, Mutant: År Noll, Coriolis, Ur varselklotet och Symbaroum.

Simon Stålenhag, illustratör och författare av de hyllade böckerna Ur varselklotet, Flodskörden och Passagen finns på plats och signerar på lördagen. Stålenhag är aktuell med en tv-serie producerad av Amazon Prime som har premiär 2020.

Lördag den 14 september - Träffa Simon Stålenhag

13.30-14.15 - Intervju, Scen 2

14.30-15.30 - Signering i Fria Ligans monter

16.00-16.30 - ComicCon Meet & Greet

17.30-18.00 - Live Drawings Heroes Talk Stage

Comic Con går av stapeln på Kistamässan den 13-15 september. Du hittar oss i monter E:07.

Fria Ligan förlag grundades 2011 och ger ut skönlitteratur, konstböcker samt rollspel i Sverige och internationellt. Förlaget vill öppna dörrar till främmande världar och locka läsare att utforska dem. Förlaget har gett ut de kritikerrosade konstböckerna Passagen, Flodskörden och Ur Varselklotet av den internationellt uppmärksammade illustratören och författaren Simon Stålenhag.

I förlagets kommande utgivning finns boken Urtidsbilder av hyllade konstnären Simon Stålenhag och vetenskapsjournalisten Anna Davour och rollspelet Flodskörden baserat på Simon Stålenhags konstbok med samma namn om ett alternativt svenskt 90-tal.

Fria Ligan förlags utgivning inkluderar Cthulhu vaknar av H.P. Lovecraft och illustrerad av François Baranger. romanen Döden är bara början av Gunilla Jonsson och Michael Petersén, romanen Avgrund av Jeff VanderMeer, romanen För Gudinnan och novellantologierna Samlade svenska kulter och Kaknäs sista band av författaren Anders Fager, novellantologin Zonen vi ärvde av författarkollektivet Fruktan och konstboken Nils Gulliksson: illustrationer och skisser av Orvar Säfström. Förlaget har även publicerat flera internationellt prisbelönta rollspel, inklusive Svärdets Sång, Ur Varselklotet, Coriolis – Mörkret mellan stjärnorna, Symbaroum och Mutant: år noll.