Rymdäventyret Coriolis: Emissarien som försvann - Avslöja sanningen bakom konspirationen

Det prisbelönta science fictionrollspelet Coriolis, skapat av Fria Ligan, får nu en efterlängtad fortsättning. Idag släpps boken Coriolis - Emissarien som försvann, den första delen i äventyrskampanjen Ikonernas Nåd. Äntligen avslöjas sanningen bakom den storslagna konspiration som hotar att förändra Tredje horisonten för alltid.

Coriolis – Mörkret mellan stjärnorna släpptes 2017 och är den omarbetade och expanderade utgåvan av det hyllade science fiction-rollspelet som kallats Tusen och en natt i rymden. Rollspelet är skapat av det svenska förlaget Fria Ligan som ligger bakom de internationellt uppmärksammade spelen Mutant: År Noll och Ur Varselklotet. Coriolis vann ENnies domarnas Spotlight Award 2017 på spelmässan Gencon.

Läs mer  på Fria Ligans hemsida.

Vill du beställa recensionsexemplar eller intervjua förlagets rollspelsskapare?

Om Coriolis - Emissarien som försvann

En tystnad har lagt sig över torget, bara ett tyst mumlande hörs från folk som samlats runt infomater och holoskärmar. Ni tränger er fram och kan höra reporterns röst:”Emissarien från Xene är försvunnen…”
Gatureportrar kallar det för mystikermorden. Folk hittas döda eller försvinner utan ett spår. När din vän drabbas blir det plötsligt personligt. Kan du och ditt sällskap lösa mysteriet innan det är för sent?

- Hotet mot Tredje Horisonten
Omfattande bakgrund och information för spelledaren om de stora skeenden som hotar hela Tredje horisonten.

- I Martyrens fotspår
Ett undersökande scenario baserat på Coriolis där rollpersonerna jagar sanningen i Kärnans myller, Spirans glittrande salar och Källarens avgrund.

- Den kuanska kopplingen
Ett febrigt och actionfyllt scenario som tar rollpersonerna från Kuas djupa djungler till Monolitens skugga och vidare in i mörkret.

- Kartor och dokument
En mängd kartor och handouts som visar stationen Coriolis, planeten Kua och viktiga dokument.

- Scenariogenerator
En scenariogenerator som låter spelarna fortsätta att utforska de mysterier som etableras i boken.

Titel: Coriolis: Emissarien som försvann

Författare: Rickard Antroia, Mattias Johnsson, Nils Karlén, Kosta Kostulas, Adam Palmqvist
Illustratörer: Martin Grip, Gustaf Ekelund, Magnus Fallgren
Förlag: Fria Ligan
Genre: Science fiction
Releasedatum: 28:e mars 2018

RECENSIONER AV CORIOLIS:

“The game's authors describe it as ‘Arabian Nights in space’ and it fulfills that brief marvelously. Style 5/5, Substance 5/5.”– RPG.NET Review

"Coriolis is definitely a very intriguing space opera roleplaying game with a fresh and original setting."
- Stargazers World

FRIA LIGANS ROLLSPEL:

• Svärdets sång (kommande, 2018)
  • Ur Varselklotet – Rollspel i ett 80-tal som aldrig existerat
  • Coriolis – Mörkret mellan stjärnorna
  • Symbaroum
  • Mutant: år noll – Rollspel efter den stora katastrofen

Om du är intresserad av recensionskopior av Fria Ligans rollspel och böcker eller vill intervjua våra illustratörer, författare och spelskapare – mejla: pr@frialigan.se