Invoicery Int´s tillväxt 15% 2019

Under året som gått har det blivit allt tydligare hur arbetsmarknaden håller på att transformeras. Antalet individer som har delar av, eller hela sin utkomst i gränslandet mellan eget företagande och en anställning blir fler och fler. Den gemensamma nämnaren för att arbeta på detta sätt är att arbetet sker uppdragsbaserat, ofta benämnt som gig-ekonomi.

I Sverige gav 24 206 människor Invoicery Int förtroendet att organisera deras arbete under 2019. Tillsammans utfördes 479 689 dagars arbete och 2 660 824 arbetade timmar. I hela Europa genererade egenanställningstjänster och workforce management en fakturavolym om nästan 1,2 miljarder SEK, något som i sin tur gav ca 600 miljoner SEK i skatt och arbetsgivaravgifter till vår gemensamma välfärd.

Resultatet efter finansiella poster blev 2019 drygt 1,5 MSEK, vilket är en nedgång med 4,7 MSEK jämfört med 2018. Detta främst pga ökade investeringar i internationella marknader och ökad marknadsföring i Sverige.

2019 var verksamhetens tjugonde verksamhetsår och antalet egenanställda som ger organisationen förtroende att organisera deras egenanställning ökar alltjämt från år till år. Stephen Schad, VD Invoicery Int:

“Vår organisations uppdrag är att ge människor möjlighet att frigöra sina talanger och utveckla sin fulla potential. Det är ett viktigt uppdrag, och vår organisation kommer fortsätta sträva efter att förverkliga sitt uppdrag på bästa sätt också 2020.”