Kraftig ökning för Invoicery Int under tredje kvartalet

Invoicery Int uppvisade ett mycket starkt tredje kvartal. Både uppdragen för egenanställda arbetstagare och arbetstagare inom Workforce management ökade jämfört med tredje kvartalet 2020. Totalt blev koncernens nettoomsättning under tredje kvartalet 342 MSEK, en ökning med 30% jämfört med samma period förra året.

Totalt har Invoicery Ints omsättning ökat med 24,4% till 994 MSEK (799) under årets tre första kvartal. Resultatet för årets första nio månader uppgick till 4,1 MSEK (-2,3). Den prognos för nettoomsättningen för helåret 2021 som gjordes tidigare i höstas om 1,4 miljarder SEK kvarstår.

“Utvecklingen av uppdragsarbete på våra olika marknader har fortsatt goda utsikter. Behovet av flexibilitet och trygga lösningar för såväl arbetstagare som arbetsgivare bidrar till en tilltagande preferens för uppdragsbaserat arbete hos båda parter”, säger Stephen Schad, CEO Invoicery Int.

Under det tredje kvartalet tecknade Frilans Finans i Sverige ett kollektivavtal med Säljarnas Riksförbund, ett opolitiskt och fristående fackförbund. Syftet är att öka möjligheterna för våra egenanställda arbetstagare att få ett hållbart arbetsliv över tid. Den huvudsakliga skillnaden i jämförelse med andra kollektivavtal är att avtalet med Säljarnas även innehåller tydliga regler samt beräkning och redovisning av rörliga lönedelar som är anpassade för egenanställda.

“Vi kommer att fortsätta vara pådrivande i utvecklingen av en modern arbetsmarknad som är socialt hållbar, som harmoniserar med nutida behov och som bygger beredskap för framtida utmaningar”, säger Stephen Schad.

• Ekonomi

• frilans
  • ta betalt utan företag
  • frilans finans