Frontit når Great Place to Work´s topplista för tredje året i rad!

Frontit når Great Place to Work´s topplista för tredje året i rad!

Frontit är en av de bästa arbetsplatserna i Sverige 2012, 2013 och 2014 enligt Great Place to Works undersökning ”Sveriges bästa arbetsplatser”. För tredje året i rad tilldelades Frontit utmärkelsen under Great Place to Work-galan igår.

Då Frontit även blivit Gasellföretag 2011, 2012 och 2013 så har företaget visat att man lyckats balansera lönsam tillväxt under flera år med att skapa en attraktiv arbetsmiljö!

-  ”Jag är väldigt glad och stolt över att vi för tredje året i rad har placerat oss på Great Place to Work’s topplista.Det visar att vi lyckas i vår ambition att långsiktigt skapa en arbetsplats där medarbetarna kan vara delaktiga i Frontits utveckling och att vi trots att vi växer lyckas behålla vårt personliga företag och vår starka familjekänsla. Alla på Frontit har en stor del i att vi lyckas skapa den här fantastiska arbetsplatsen.” - Anneli Angeling VD Frontit AB

Om utvärderingen

Great Place to Work Institute har listat de bästa arbetsplatserna i Sverige och Europa i elva år. Listorna över Sveriges Bästa Arbetsplatser baseras främst på en standardiserad medarbetarenkät där organisationens medarbetare får ta ställning till 59 påståenden om sin arbetsplats. Utöver detta vägs även en utvärdering av organisationens arbetsgivarerbjudande in i resultatet.

Om Great Place to Work® Institute

Great Place to Work® Institute är ett internationellt organisationsutvecklingsföretag som grundades i USA 1983. Företaget arbetar med att utveckla arbetsplatser och organisationer; är verksamt i 46 länder i hela världen och har cirka 450 anställda.

Anneli Angeling VD
tel: 070-221 12 58

Pierre Bjurhager, Styrelseordförande
tel: 070-833 72 90

www.frontit.se

Frontit hjälper verksamheter lyckas med projekt och förändringsarbete. Vi gör det genom att ta ledande roller i kundernas projekt, utveckla kundernas projektverksamhet eller kompetensutveckla kundens personal i projektarbete. Företaget har drygt 80 mycket erfarna medarbetare på kontor i Stockholm, Sundsvall, Västerås och Norrköping.

Frontit återigen utsett till en av Sveriges bästa arbetsplatser!

Frontit är en av de bästa arbetsplatserna i Sverige 2013 enligt Great Place to Works undersökning ”Sveriges bästa arbetsplatser”. Det är andra året som Frontit vinner denna utmärkelse. Då Frontit blivit Gasellföretag 2011 och 2012, har företaget visat att man lyckats balansera lönsam tillväxt under flera år med att skapa en attraktiv arbetsmiljö och företagskultur som uppskattas av medarbetarna.

​Femte året i rad - Frontit en av Sveriges Bästa Arbetsplatser

Frontit har än en gång placerat sig på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser och får därmed utdelning för sitt långsiktiga arbete att vara en attraktiv arbetsplats. Det är femte året i rad som Frontit genomför undersökningen via Great Place to Work som varje år utser Sveriges Bästa Arbetsplatser. Med anledning av att Frontit lyckats med bedriften att placera sig på listan fem år i rad tillde