Förändra världen ett klick åt gången - The power of fruit

Förändra världen ett klick åt gången

Vi tror på trade not aid, och på fruktens kraft att förändra liv.

Mer än 50% av froosh kommer från tropiska utvecklingsländer där fruktplantage är källan till inkomst för människorna i området. Om vi köper mer frukt kan farmerna expander och anställa fler folk.

Vi gjorde vår första resa och besökte en fruktfarm i mars 2012. Efter den har vi gjort ytterliggare tre resor och planerar att göra många fler under nästa år. Nu bygger vi vidare på detta online. För varje person som gillar vår nya facebook-sida under nästa månad kommer vi plantera ett bananträd hos vår fruktfarmspartner Malawi Mangoes i Malawi. Froosh Marknadsdirektör Maria Bullen säger:

-Vi vill att alla ska kunna engagera sig i vårt fruktfarmsprojekt. Alla kan inte åka med på resorna men nu kan de i alla fall vara delaktig genom kampanjen på facebook. För varje person som går med planterar vi ett träd. Du kommer kunna följa hur dessa träd växer och vem vet, kanske till och med få möjligheten att plantera ditt träd själv en dag. Om redan ett år kommer dessa träd producera bananer. Det är verkligen en chans att få vara delaktig i något positivt.

Besök www.facebook.com/frooshsmoothie idag och plantera ditt egna träd.

Vid frågor kontakta Amanda Kähler, Marknadskoordinator Froosh Sverige AB amanda.kahler@froosh.se

• fruktplantage
  • bananträd
  • smoothies
  • malawi
  • frukt
  • froosh

Froosh är en 100-procentigt ren fruktsmoothie utan tillsatser, konserveringsmedel eller artificiella ingredienser. Froosh är det ledande smoothie-märket i Norden och speciellt framtagen för att motverka det moderna livets stress. Bland smakerna finns bl.a. mango & apelsin, blåbär & hallon, jordgubb & banan, ananas, kokos & banan samt goji & acerola. Froosh grundades i Sverige 2004 och säljs idag även i Danmark, Finland, Norge och Tyskland. Läs mer om Froosh på www.froosh.se.