froosh första kampanj är ute nu.

Froosh grundades i Sverige 2008 och har vuxit snabbt de senaste åren. Produkterna är fruktsmoothies, gjorda på ren frukt och utan andra tillsatser. I dagarna lanserar företaget sin första reklamsatsning någonsin.

”Vi har märkt ett starkt och växande intresse runt vårt företag och produkter under det senaste året och med den omfattande distributionen som vi nu har kände vi att det var dags att börja kommunicera vårt budskap till en bredare publik” säger Amanda Kähler, Marknadsansvarig för Froosh Sverige.

Budskapet är enkelt. Undersökningar visar att de flesta människor inte äter tillräckligt mycket frukt och Froosh är ett gott och enkelt sätt att konsumera mer frukt. Första kampanjen visar Froosh-anställda på en afrikansk fruktfarm där de hjälper till att skörda frukterna.

”Vi ger alla anställda möjligheten att åka till olika fruktfarmer runt om i världen. Det gör vi för att lära oss mer om frukten vi använder i våra produkter, hur det går till på odlingarna och vilken roll plantagerna spelar i de lokala samhällena. Omkring 50 % av frukten vi använder kommer från utvecklingsländer” säger Johan Gummesson, Country Manager för Froosh Sverige.

Kampanjen har utvecklats tillsammans med reklambyrån Ahlstrand & Wållgren och inkluderar utomhus, radio, print och digital.

• froosh
  • frukt
  • fruktfarm
  • smoothies
  • banan
  • mellanmål
  • fruktdryck
  • svenskt
  • plantage
  • afrika
  • kampanj
  • ahlstrand&wållgren
  • sverige

Froosh är en fruktsmoothie utan tillsatser, konserveringsmedel eller artificiella ingredienser. Bara 100-procent frukt. Froosh är det ledande smoothie-märket i Norden. Bland smakerna finns mango & apelsin / blåbär & hallon / ananas, kokos & banan / jordgubb, banan & guava samt apelsin, morot & ingefära. Froosh grundades i Sverige 2004 och säljs idag även i Danmark, Finland, Norge och Island. Läs mer om Froosh på www.froosh.se.