Frösunda-assistenter "Årets pusselbit"

En av Frösundas personalgrupper inom personlig assistans i Falkenberg vann under onsdagen priset ”Årets Pusselbit”, ett pris som delas ut av Autism- och Aspergerförbundet. De personliga assistenterna Anna, Peter och Andreas motto är: slutar vi bli bättre, så slutar vi att vara bra!

Därför fick Frösundaassistenterna Anna, Peter och Andreas priset
Anledningen att de blivit tilldelade priset är att de gjort något utöver det vanliga i sitt arbete med kunden i fokus och genom detta också kan inspirera andra verksamheter. Tillsammans med Jörgen, som är kund i Frösunda, har de arbetat mot målet att delta och genomföra världens största orienteringstävling, O-ringen. Att få in motion i Jörgens vardag var viktigt för hans välmående och något han strävat efter att få. Aktiviteter skapar också gemenskap, vilket Jörgen såg som något positivt när personalen tog upp detta förslag.

- Vi är stolta och glada att våra personliga assistenter har blivit uppmärksammade för sitt fina arbete och kompetens inom individuellt utformad assistans. Anna, Andreas och Peter har ett stort engagemang för Jörgen och ger aldrig upp i sitt arbete. Att det är första gången som en grupp får priset gör det extra speciellt, berättar Burim Nezeri, verksamhetschef i Falkenberg.

Fotot är från prisutdelningen på Stockholms universitet. Från vänster: Peter Hagström, Andreas Engebrethsen och Anna Engebrethsen.

Har du frågor, vänligen kontakta:
Burim Neziri, verksamhetschef Falkenberg, 010-130 3709, burim.neziri@frosunda.se

• personer med funktionsnedsättning
  • funktionsnedsättning
  • vård och omsorg
  • personlig assistans
  • frösunda

Frösunda har 8 000 medarbetare över hela Sverige som ger vård, omsorg och stöd och service till personer med funktionsnedsättning eller social problematik. Vi erbjuder också skola och äldreomsorg. Det gör oss till en av de ledande privata aktörerna i Sverige.