Ansök om att få en streetsmart mentor under ett år!

Ansök om att få en streetsmart mentor under ett år!

Nu öppnar vi för anmälningar till 2019 års Up & Coming Executive Program, mentorprogrammet för dig som är VD eller verksamhetsansvarig där du under ett år får en streetsmart mentor.

Hittills har bland annat vd:ar och verksamhetsansvariga från JM, Folksam, Lernia, Korsnäs Billerud, TCO, Fortum Värme, och Telia varit med. Inspireras gärna av några av de som går programmet just nu och vad de har att säga.

Syftet med programmet är att bredda synen på kompetens genom att låta vd:ar och ledare från både näringsliv och fack lära känna människor med en annan bakgrund än den de är vana att möta i näringslivet. Därmed får de möjligheten att förstå hur det kan finnas alternativa vägar till erfarenhet och kompetens än de traditionella.

Den långsiktiga målsättningen är att bryta upp de ganska fasta urvalskriterier som ofta finns vid rekrytering på svensk arbetsmarknad vad gäller både utbildning, erfarenheter och bakgrund, och därmed ge fler människor chansen att göra karriär.

Mentorprogrammet är en del inom Fryshusets verksamhet Up & Coming, en rekryteringstjänst inom Fryshuset i syfte att förmedla streetsmarta ledare och talanger till svenskt näringsliv. Projektet sker i samarbete mellan Fryshuset, MultiMind Bemanning samt Beachfront Communications.

Läs mer och anmäl dig här!

Frågor? Kontakta Fatima Åsgard på fatima.asgard@fryshuset.se