Street Pep kommer till Malmköping

Festivalen Street Pep kommer till Malmköping 17 september

Den 17 september får barn och unga i Malmköping utanför Flen chansen att testa på aktiviteter som basket, parkour, pannafotboll och skate när den mobila aktivitetsfestivalen Street Pep gör ytterligare ett nedslag.

Street Pep är ett kostnadsfritt, mobilt aktivitetscenter som för samman barn och unga med nya hobbys och fysisk aktivitet, men fungerar även i förlängningen som en sluss in i det lokala föreningslivet. Istället för att vara mitt i city eller på någon plats där det redan händer en massa saker åker festivalen till ungdomarna i deras närområde. De aktiviteter som erbjuds är sådant som inte kräver någon förkunskap, det ska vara enkelt och kravlöst. Alla åldrar är välkomna och allt är gratis.

Street Pep är en av alla verksamheter som drivs av Fryshuset som sedan i år startat upp verksamhet för unga i Flens kommun. När festivalen besökte Flens centralort och Helleforsnäs i somras kom 100-tals unga och testade på utbudet av streetsport.

När? 17 september kl 15-19
Var?
Malmköping - på Europaskolans skolgård.

Läs mer om initiativet Street Pep här.