Street Pep på plats i Enskededalen 2018

Street Pep åker på sommarturné

Under juni månad, med start den 12:e juni, åker aktivitetsfestivalen Street Pep på sommarturné runt om i Stockholm. Den här gången är det Enskededalen, Rågsved och Södermalm som får besök. Street Pep är en festival för unga där deltagarna har en palett av passioner och aktiviteter att testa och förhoppningsvis fastna för. Bakom initiativet står Fryshuset i samarbete med Generation Pep.

Street Pep är ett kostnadsfritt mobilt aktivitetscenter som för samman barn och unga med passioner och aktiviteter, men även inspirerande och relevanta ledare och lokala föreningar. Syftet är att så många som möjligt av de som besöker Street Pep ska hitta en aktivitet som de sedan erbjuds möjlighet att fortsätta med via lokala föreningar.

Street Pep’s turné började sommaren 2018 i Enskededalen och Högdalen, och i år är det dags igen - tack vare ett samarbete med Enskede-Årsta-Vantörs Stadsdelsförvaltning, Södermalms Stadsdelsförvaltning och lokala aktörer.

Även den här gången kommer fokus ligga på streetsport och aktiviteter som har låga trösklar inneboende, såsom skate, streetbasket, dans, kampsport och pannafotboll. Festivalen kommer även erbjuda kulturella aktiviteter såsom DJ’s, rap battles och open mics. På plats kommer även Backa Systerskapet att vara, då unga tjejer är en viktig målgrupp.

Street Pep är ett samarbete mellan initiativtagaren Fryshuset och Generation Pep, med syfte att slussa fler unga in i det lokala föreningslivet. Street Pep har möjliggjorts tack vare Volvo Group samt stöd från Gålöstiftelsen och Stockholms Läns Landsting. Uppdragsgivare är Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning samt Södermalms Stadsdelsförvaltning. Tillsammans arbetar vi för att alla barn och unga ska ha samma möjligheter till hälsosamma vanor och en aktiv fritid.

Läs mer på vår instagram @street_pep

Eller på vår hemsida https://fryshuset.se/fryshuset-stockholm/street-pep/

Enskededalen (Dalenparken), 12-16/6

Rågsved (Fjädern/Askersundsgatan), 17/6-20/6

Södermalm (Drakenbergsparken), 24/6-28/6

Tiderna är 14:00-19:00 varje dag.

Några korta

Det är gratis

Ingen föranmälan krävs

Kom och gå som du vill