Fryshuset är på plats i Almedalen

Fryshuset är på plats i Almedalen

Fryshuset är åter på plats under politikerveckan i Almedalen. Huvudaktivitet under veckan är förhandsvisningen av filmen Bullets med efterföljande panelsamtal på Folkets Bio Visby måndag den 4 juli och onsdagen den 6 juli. Fryshusets medarbetare och unga ambassadörer medverkar även i paneler och debatter under veckan.

Läs gärna vår VD Johan Oljeqvists opinionsartikel "När samhället sviker står gängen redo – hur kan vi förhindra att barn rekryteras till kriminella gäng?" som vi publicerar i samband med Almedalsveckan och vår förhandsvisning av filmen Bullets med efterföljande debattpanel. Läs mer om filmvisningarna och eftersamtalen här!

I Almedalen representeras Fryshuset i av:

Johan Oljeqvist, VD

Negin Tagavi, Biträdande VD

Camila Salazar Atias, kriminolog, chef för Fryshusets kunskapsområde Föredöme & Framtidstro

Sara Ibrahim, verksamhetsansvarig Elektra.

Lucella Bergström, verksamhetsansvarig Ungdomar.se

I år medverka sju ungdomsambassadörer från Fryshusets olika verksamheter i Malmö och Stockholm, Mimmie, Idriss, Salm, Adam, Jasmine, Jasmin och Isolde. bland annat verksamma inom Elektra, Vi Behövs, Tillsammans för Sverige och Unga Fredsbyggare.

Kontakta vår presskontakt/kommunikationschef Carin Balfe Arbman om ni vill bjuda in någon av våra experter och/eller unga ambassadörer till en panel eller samtal!

Mer information

Läs gärna mer om våra aktiviteter i Almedalen på vår hemsida. På vår Opinionssida listar vi aktuella frågor, rapporter och debattartiklar inför valet 2022. Följ oss även i sociala media samt på Instagramkontot Vi o valet som är ett opolitisk samarbete mellan Fryshuset och Run for Office

Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshuset bedriver ett 50-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige, där unga har möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter, utbildningar och arbete. Fryshuset arbetar för att samhället ska ta ungas åsikter och idéer på allvar efter övertygelsen om att det bidrar till ett kreativt och lösningsinriktat samhällsklimat där vi vågar tänka nytt och hitta nya lösningar. Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen!

www.fryshuset.se