Arbetsgrupp Fryshuset och Gullers grupp

Fryshuset och Gullers Grupp börjar samarbeta för att stärka ungdomars röst i samhället

Fryshuset har arbetat med att aktivera unga i över 35 år genom verksamheter som utgår från ungas behov. Vi driver bland annat skola, folkhögskola och fritidsverksamheter. Gullers Grupp har arbetat med kommunikation för samhällsaktörer i snart 30 år. Nu börjar vi samarbeta för att aktivera unga och erbjuda dem verktyg för förändring, framförallt på den digitala arenan.

– Unga bär på drömmar och viktiga budskap. Genom samarbetet med Gullers grupp vill Fryshuset stärka ungas möjlighet att uttrycka sig och nå ut med sina budskap i det digitala landskapet. Vi hoppas också att samarbetet ska leda till att fler unga får upp ögonen för en potentiell framtid inom kommunikationsbranschen, Lucella Bergström, Fryshuset.

Under våren 2019 åker vi tillsammans på turné och erbjuder endagskurser i digital kommunikation i Stockholm, Göteborg och Malmö. Deltagarna får verktyg för att bemästra spridning och personligt varumärke på den digitala arenan.

– Vi har ett beprövat format som aktiverar unga och har haft deltagare som rest över en timme och från närliggande städer för att delta på våra kurser. Tillsammans med Fryshuset kan vi nu skala upp detta, samtidigt som vi arbetar fram andra intressanta idéer och koncept för unga. Över tre decenniers kunskap på vardera håll, det kommer föda nya idéer om hur vi kan stärka och lyfta unga som en viktig grupp i samhället, säger Aynur Isayeva.

För mer information, kontakta:
Aynur Isayeva, 070-344 68 52
Lucella Bergström, 076 001 06 04

Fryshuset är en ideell organisation för och med unga som funnits sedan 1984. Vi bedriver ett 50-tal olika verksamheter som sträcker sig från skola till kultur och nöjen vidare till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala utmaningar. Genom att möta och satsa på unga vill vi bidra till ett kreativt samhällsklimat som vågar tänka nytt och hitta nya lösningar för att alla ska få vara med och bidra!