Fryshuset och tidningen City i samarbete

City blir därmed en av Fryshusets huvudsponsorer och främsta mediepartner. Fryshuset ser många skäl till att samarbeta med just City. I likhet med Fryshuset, som idag sysslar med allt från idrott, musik och fester till utbildning och sociala frågor, förenar City god nyhetsjournalistik med samhällsfrågor och ett brett utbud av kultur, nöjen, idrott och andra aktualiteter. City är dessutom en massmedial aktör med journalistiskt omdöme och insikt om sin egen påverkan på ungdomars attityder. Fryshuset och City har mycket gemensamt inom många områden som engagerar och berör både unga och vuxna. – För City är Fryshuset en perfekt samarbetspartner. Både vi och Fryshuset är väldigt engagerade i att våra storstäder ska bli bättre platser att leva i och att de som bor där ska vara med och ta ansvar för det. Jag hoppas att det här samarbetet kommer leda till nya bra projekt för våra storstäders unga, säger Citys ansvarige utgivare Mikael Nestius. – Samarbetet med City känns oerhört spännande. Fryshuset har idag etablerat delar av sin verksamhet även i Göteborg och Malmö. Samarbetet med City ger oss möjligheter att nå ut med våra erfarenheter i alla de tre storstadsregionerna och påverka för att förbättra villkoren för unga människor, vilket känns mer aktuellt än någonsin med tanke på helgens tragiska händelser i Stockholm, säger Fryshusets VD Anders Carlberg. För information kontakta Rita Criborn Kommunikationschef, Fryshuset Tel 0739-50 22 51 Email: rita.criborn@fryshuset.se Anders Carlberg VD, Fryshuset Tel 0739-50 22 13 Mikael Nestius Ansvarig utgivare Tidningarna City Tel 070-266 63 77