Foto Jens Assur, All Rights Reserved

Pressinbjudan till Anders Carlbergs minnespris 2019

Fryshusets grundare Anders Carlberg inspirerade människor att praktisera medmänskligt mod, att tro på sig själva och våga växa även då ingen annan trodde att det fanns en chans att lyckas. Anders Carlberg avled i januari 2013. För att hylla hans minne skapades en minnesfond och ett pris. Anders Carlbergs minnespris delades ut första gången 2016.

Välkommen till prisutdelningen av Anders Carlbergs minnespris på Fryshuset i Hammarby Sjöstad, den 6 november klockan 13.30.

Priset delas ut som hederspriserna ”Årets påverkare” och ”Årets revanschist”, och som stipendium till ”Årets unga förebild”, samt när juryn väljer det, ett hederspris för ”Livsgärning”.

Anmälan och presskontakt

OSA till Carin Balfe Arbman, carin.balfe-arbman@fryshuset.se, 070-633 35 08.

Kontakta oss gärna om ni vill ha pressbilder, citat och intervjuer med pristagarna. Namnen på pristagarna släpps onsdagen den 6 november klockan 10:00.  www.fryshuset.se

Läs mer om priset och tidigare pristagare här.

Taggar

Om Fryshuset – Fryshuset fyller 35 år i år! Stiftelsen Fryshuset bedriver ett 50-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Här har unga möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter, utbildningar och arbete. Fryshuset arbetar också för att samhället ska ta ungas åsikter och idéer på allvar efter övertygelsen om att det bidrar till ett kreativt och lösningsinriktat samhällsklimat där vi vågar tänka nytt och hitta nya lösningar. www.fryshuset.se

Carin Balfe Arbman

Presskontakt Kommunikationschef Kommunikation 070-633 35 08

Stiftelsen Fryshuset är en religiöst och politiskt oberoende ideell organisation. Fryshuset driver ett 50-tal olika verksamheter runt om i Sverige, där unga får möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter, utbildningar och arbete.

Fryshuset består av: Riksnätverket Fryshusandan, KFUM Fryshuset Basket, KFUM Fryshuset Basket Event, KFUM Fryshuset Fritid, KFUM Fryshuset Kultur, Föreningen Fryshuset. www.fryshuset.se