The Power To The Crowd- En konferens om socialt entreprenörskap

The Power To The Crowd- En konferens om socialt entreprenörskap

På torsdag anländer några av Brasiliens främsta entreprenörer till Stockholm för att medverka på konferensen “The Power To The Crowd”. Föreläser gör Perestroika och Box1824, som arbetat med varumärken som Google, Nike och New York Times inom bland annat samarbetsprocesser och digitalisering.

Det är de unga entreprenörerna och grundarna av Young Innovation Hub som arrangerar en två dagar lång konferens som handlar om hur unga genom digitalisering tar makten för att förändra samhället till det bättre. Något som Young Innovation Hub förmedla vidare till unga personer i Sverige:

­– Vi blev trötta på att höra allt politiskt snack om skolan och unga. Istället tog vi saken i egna händer och skapade vår egen mötesplats där unga hjälper andra unga att driva och genomföra sina idéer. På kort tid har vi själva genom samarbetsprocesser och internet fått tag på sex stycken världsledande talare till konferensen, säger Sissa Pagels, 22 år, en av grundarna av Young Innovation Hub.

I samarbete med Berghs School of Communication arrangeras även workshops där deltagarna får konkreta verktyg för hur de själva kan påverka samhället.

Vid frågor kontakta Sissa Pagels på sissa@younginnovationhub.com och 0768794921.