Topboy - en huliganberättelse

Topboy - en huliganberättelse

Välkommen på Premiär av den hyllade pjäsen Top boy, måndag 10 november kl. 19.00

När fotbollsvåldet blir till en drog och man håller på att överdosera, vad händer då? Topboy är en dansteaterföreställning i monologform, med skådespelaren Ulf Stenberg och dansaren Emil Rosén, en föreställning som slår knock out.

Vi älskar att slåss, vi hymlar inte med det. Det är det vi är bra på. Slå först och slå hårdast!" Ur föreställningen Topboy

"Topboy, lika sociologiskt och psykologiskt som koreografiskt skarp" Kvällsposten

"45 minuter verklighet"

Helsingborgs dagblad

Vad är en firma? Varför lockar våldet så starkt? Vad innebär det att vara man idag? Och hur blir man det? Firmakulturen har blivit mode som sprider sig som en löpeld genom Sverige. Det är en ny typ av organiserat våld. Firmorna lockar till sig allt från pojkar i de tidiga tonåren till män i mogen medelålder. Genom alla klasser och kulturer. Den enda gemensamma nämnaren är att alla är MÄN.

Vad: Premiär, Topboy - en huliganberättelse

Var:Playhouse Teater, Sibyllegatan 29

När:Måndag 10 november kl. 19.00, inget insläpp efter föreställnings början.

Hur: Föreställningen är uppdelad i två akter där andra akten består av mingel och samtal med skådespelarna.

För biljette: topboy@fryshuset.se

Efter premiären och ytterligare åtta föreställningar på Playhouse följer en ettårig rikstäckande turné med Topboy. Turnén genomförs med stöd av Fryshuset, Allmänna arvsfonden och Kulturförvaltningen.

För högupplösta bilder se; www.huliganparon.se

Presskontakt; Ulf Stenberg, Skådespelare Tel 0739-33 08 64

Kalle Källman, Producent Tel 0739-50 24 07