Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen

Tryggheten i fokus i ungas frågor till politikerna

I morgon lördag den 28 april, kommer politiker från sex av riksdagspartierna att medverka i en paneldebatt i Nordstan i Göteborg, på temat ”Unga gör, vuxna möjliggör”. Paneldebatten leds av en ungdomsambassadör från Fryshuset.

Medverkande politiker är: David Lega (KD), Ann-Sofie Hermansson (S), Daniel Bernmar (V), Nina Miskovsky (M), Derya Tumayer (MP) och Robert Hannah (L).

Syftet med paneldebatten är att lyfta fram ungas röster och demokrati kopplat till valet. Under veckan som gått har Fryshuset haft aktiviteter i Nordstan där barn och unga har fått skriva ner sina frågor till politikerna. Resultatet visar tydligt att trygghet är en stor och viktig fråga bland unga i Göteborg.

Panelsamtalet äger rum lördagen den 28 april klockan 13.30-14.30 i Nordstan, Göteborg.

Mer info

För mer information kontakta gärna Sara Azzazi, sara.azzazi@fryshuset.se, tel 0739-502434 www.fryshuset.se

Fryshuset är en ideell organisation för och med unga som funnits sedan 1984. Vi bedriver ett 50-tal olika verksamheter som sträcker sig från skola till kultur och nöjen vidare till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala utmaningar. Genom att möta och satsa på unga vill vi bidra till ett kreativt samhällsklimat som vågar tänka nytt och hitta nya lösningar för att alla ska få vara med och bidra! www.fryshuset.se

Carin Balfe Arbman