Ungdomskonferensen 2011- här står unga Göteborgare i centrum!

Ungdomskonferensen 2011- här står unga Göteborgare i centrum!

Fryshuset bjuder in till två dagar av inspiration och utbyte av kunskap kring arbetet med och för unga

Tid: 25-26 januari 2011
Plats: Burgården konferenscenter
För vem: Unga från 15 år och alla som jobbar med och för unga

Konferensen är kostnadsfri och anmälan görs via www.fryshuset.se/fryshusandan

Dag 1

• Unik mötesplats för dialog mellan unga och alla som arbetar med och för unga. Vi genomför workshops där ungdomsfrågor står i fokus.
  • Vattenfalls Energispridarpris på 30 000 kr delas ut till en lokal verksamhet som gör viktiga insatser för unga. Nominera din favorit på fryshuset.se/fryshusandan
  • Teater Monster framförs av Elektra Sharaf Hjältar & hjältinnor.
  • Kvällsföreläsningar kl 19-21. Fryshusets grundare Anders Carlberg föreläser om ”är vi vuxna uppgiften” och CIDES Ungdomsråd i Göteborg berättar om hur de arbetar med att ge ungdomar från förorten verktyg att påverka sitt eget liv och sitt område såväl politiskt som socialt.
    Ingen föranmälan krävs för kvällen.

Dag 2

• Ta del av inspirerade föreläsningar och paneldiskussioner. Se program.

Ungdomskonferensen arrangeras av Fryshuset i samarbete med Göteborgs stad, Vattenfall och lokala föreningar, organisationer och företag i Göteborg.

För mer information kontakta;
Carolina Vallin,
Presskontakt Fryshuset, 0739-50 22 05, carolina.vallin@fryshuset.se
Anneli Assmundson,
Göteborgs stad, 070- 212 63 44, anneli.assmundson@socialresurs.goteborg.se
Monica Bruhn, Vattenfall, 08-739 63 89, monica.bruhn@vattenfall.com

Information och program hittar du på  www.fryshuset.se/fryshusandan

Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshuset bedriver ett 50-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige, där unga har möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter, utbildningar och arbete. Fryshuset arbetar för att samhället ska ta ungas åsikter och idéer på allvar efter övertygelsen om att det bidrar till ett kreativt och lösningsinriktat samhällsklimat där vi vågar tänka nytt och hitta nya lösningar. Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen!

www.fryshuset.se

Carin Balfe Arbman

Presskontakt Kommunikationschef Kommunikation 070-633 35 08

Stiftelsen Fryshuset är en religiöst och politiskt oberoende ideell organisation. Fryshuset driver ett 50-tal olika verksamheter runt om i Sverige, där unga får möjlighet att utöva sina passioner, skapa och delta i ungdomsdrivna aktiviteter, utbildningar och arbete.

Fryshuset består av: Riksnätverket Fryshusandan, KFUM Fryshuset Basket, KFUM Fryshuset Basket Event, KFUM Fryshuset Fritid, KFUM Fryshuset Kultur, Föreningen Fryshuset. www.fryshuset.se