Urpremiär för Medans vi faller av Sebbe Stakset på Stadsteatern

Teater Fryshuset inleder Stockholms Stadsteaters satsning på fria grupper - ”FRI SCEN”  med  urpremiären av Medans vi faller, av Sebbe Stakset.  Pjäsen handlar om en mycket mörk period i Sebbes liv, när han satt häktad och när han satt på kåken. Medans vi faller är ett vittnesmål från ett undangömt Sverige. Ett Sverige som de flesta blundar för eller inte ens känner till. En rak, ärlig självupplevd berättelse utan skyddsnät. En samhällspolitisk skrevspark.

Sebastian Stakset är en av frontfigurerna i Sveriges mest kända gangster-rap grupp Kartellen. Han har varit kriminell sedan unga år och suttit 5 år i fängelse, men är idag är mest känd för sin musik. Nu jobbar han på Fryshuset och har lagt droger och kriminalitet bakom sig. Medans vi faller är Sebbes debut som skådespelare och manusförfattare.

Under september kommer allmänheten även att kunna ta del av den kritikerrosade föreställningen Zebraflickan med Hanna Alström på scen, samt Teater Fryshusets övriga föreställningar Hatets röst, Förorten brinner och Topboy.

Teater Fryshuset är en turnerande rikstäckande teater som spelar pjäser med teman kring aktuella sociala frågor, utsatta grupper och destruktiva utanförskap.
Föreställningarna kan beskrivas som vittnesmålsteater och berättelserna är alltid ett resultat av dokumentära processer och baserade på verkliga händelser.

Teater Fryshusets föreställningar spelas under september månad på Stockholms stadsteater.

När 29 aug tom 23 sep

Plats: Stockholms stadsteater / Bryggan

Boka: http://www.stadsteatern.stockholm.se

Kontakt: Jens Choong, producent Teater Fryshuset – tel 0739 50 23 92. epost jens.choong@fryshuset.se

• Vi skapar gränslösa möjligheter för unga att genom sina passioner förändra världen.
  • Vi ger unga verktyg att ta makten över sin framtid genom att tillvarata sin inre kraft och motivation.
  • Vi arbetar med alla unga och fokuserar särskilt på dem som lever i eller riskerar att hamna i utanförskap. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till.
  • Vi lyssnar in vad som händer i samhället och är snabba på att agera. Vi ser möjligheter där andra ser problem. Vi är tillräckligt modiga för att våga skapa förändringar, om och om igen.