Välkommen till Fryshusets första fredagsbön

Välkommen till Fryshusets första fredagsbön

Nu på fredag den 18 mars kl 12.00 kommer den första fredagsbönen i Fryshusets historia att hållas av imamen Othman Al Tawalbeh.

”Det finns många muslimer här på Fryshuset som kommer att uppskatta att fredagsbönen hålls här i huset, säger Othman Al Tawalbeh, som från den 1 april kommer att börja arbeta som mångfaldsarbetare och stöd till Fryshusets sociala verksamheter.

”Jag kommer att jobba med att stärka och skapa förståelse mellan unga människor med skiftande bakgrund och religion. Det känns som ett betydelsefullt sätt att arbeta för ett bättre Sverige”, säger Othman Al Tawalbeh.

Alla är hjärtligt välkomna att vara med på fredagsbönen i Fryshuset, muslimer så väl som icke muslimer.

För mer information kontakta Fryshuset: tlf 0739 50 22 02 email katja@fryshuset.se

Fryshuset finns till för att ge plats åt unga människors uttryck, tankar, idéer, intressen, drömmar, passioner och hopp. Fryshuset bedriver ett 30-tal olika verksamheter inom utbildning, sociala projekt och passionerade intressen som alla utgår från ungdomars behov, intressen och villkor. Verksamheten finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Strängnäs.