Young Innovation Hub skapar framtidens samhällsförändrare

Young Innovation Hub skapar framtidens samhällsförändrare

2:e september invigs Young Innovation Hub – en ny mötesplats där unga entreprenörer kan
arbeta, inspireras och utvecklas. Bakom verksamheten står Fryshuset och två unga drivna
entreprenörer.

Young Innovation Hub är en ny arena där unga erbjuds tjänster och stöd så att de kan förverkliga sina idéer och utveckla sitt ledarskap. Verksamheten vill fungera som en bro mellan skola, universitet, näringsliv och offentlig sektor. Initiativtagare är de unga entreprenörerna Louise Lindén och Sissa Pagels, som fick idén efter att själva ha upplevt att traditionella utbildningar inte räckte hela vägen ut till arbetslivet:

- Unga saknar kontakt med och känner sig inte delaktiga i samhället, näringslivet och politiken. Steget mellan verkligheten och skolan är för stort. Man fokuserar på att läsa om hur världen ser ut, istället för att stegvis kastas ut i den. Vi vill hitta nya vägar att föra ungdomar närmare samhället, säger Sissa Pagels.

Förutom en fysisk plats att mötas och arbeta på kommer det finnas coacher, etablerade entreprenörer och människor från näringslivet som kan hjälpa unga att utveckla sina idéer och slussa dem vidare till rätt nätverk. Det kommer även anordnas ett flertal events i månaden som handlar om alltifrån hur man når sina mål och utvecklar sin egna unika drivkraft, till hur man konkretiserar och paketerar sin idé och lär sig introducera den till rätt sammanhang.

- Vi tror inte på att skilja unga från vuxna, förorten från innerstan eller kulturen från näringslivet. Det är mångfald och samarbete över gränserna som leder till framgång, säger Louise Lindén.

Projektet genomförs med stöd från Tillväxtverket genom programmet Golden Rules of Leadership.

Välkommen till invigningen av Young Innovation HUB!

När: Tisdag 2 september 2014 kl. 18.00
Var: Högbergsgatan 62, Stockholm

Program:

18.00 Mingel och musik
18.15 Presentation av Young Innovation HUB
18.40 Unga entreprenörer om sina idéer
18.55 Fryshuset Inc
19.00 Mingel och musik

Anmäl dig här (platserna är begränsade): https://www.eventbrite.com/e/invigning-av-young-innovation-hub-tickets-12664888021

Fri entré och vi bjuder på tilltugg och dryck.

Kontakt:

Louise Lindén
info@younginnovationhub.com

Fryshuset är en ideell organisation som har funnits sedan 1984. Vi bedriver ett 50-tal olika verksamheter inom områdena skola, passionerade intressen, sociala perspektiv, utbildning och arbetsmarknad. Fryshuset har verksamheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar och finns representerade över hela landet via vårt riksnätverk av ungdomsorganisationer.