Återvinningsstationen på Åhléns parkering i Mora stängs av tillfälligt

Den 28 september stängs återvinningsstationen på Åhléns parkering i Mora av tillfälligt då Vattenfall ska bygga en ny nätstation i anslutning till stationen. Förpackningsinsamlingen, FTI, hänvisar nu återvinnare till återvinningsstationerna på Tingsnäsvägen eller Väståkersvägen under tiden som arbetet pågår.

– Arbetet med den nya nätstationen beräknas ta omkring en månad och stationen planeras att öppna för användning igen v. 44. Under tiden arbetet pågår hänvisar vi till andra närliggande stationer i Mora, säger Malin Larsson, regionchef på Förpackningsinsamlingen, FTI.

– Vi ser över tömning och städning på de stationer som finns i området och anpassar för en ökad efterfrågan under den här perioden. Vi tar också gärna emot information om det behöver tömmas eller städas, felanmälan görs snabbt och lätt på fti.se, säger Malin Larsson,FTI.

Varje förpackning som går till återvinning bidrar till en mer hållbar värld. Ju fler som källsorterar, desto fler förpackningar kan få nytt liv samtidigt som behovet av ändliga naturresurser och onödiga utsläpp minskar. Tack för att du återvinner!

För mer information:
Malin Larsson,Regionchef på Förpackningsinsamlingen (FTI)
malin.larsson@ftiab.se

Information om källsortering och förpackningar: