Återvinningsstationen på Ragnvallagatan i Helsingborg tas bort

Den 10 juni tas återvinningsstationen på Ragnvallagatan bort på grund av omfattande dumpning av grovavfall på platsen. Förpackningsinsamlingen, FTI, hänvisar invånare till övriga återvinningsstationer i Helsingborg eller till den kommunala återvinningscentralen.

– På grund av omfattande dumpning av grovavfall måste vi tyvärr ta bort stationen på Ragnvallagatan. Det är alltid tråkigt när en station behöver stängas, särskilt då vi ser att det finns ett behov av fler. Jag vill understryka att det enbart är hushållens förpackningar som hör hemma på återvinningsstationerna, grovavfall ska lämnas på kommunens återvinningscentral, säger Kerstin Wärn, regionchef på Förpackningsinsamlingen, FTI.

FTI hänvisar till Helsingborgs återvinningscentral där du kan lämna förpackningar utan att använda ett av dina fria besök. Tillkalla personal vid bommen, så hjälper de dig. Övriga återvinningsstationer i kommunen finns också att hitta på FTI:s webbsida: https://fti.se/privatperson/hitta-atervinningsstation

Återvinningsstationerna är enbart till för hushållens förpackningar av papper, plast, metall och glas. Grovavfall lämnas på kommunens bemannade återvinningscentral eller genom hämtning av NSR. Vill du se över ditt abonnemang för fastighetsnära insamling av förpackningar är du välkommen att höra av dig till NSR: https://nsr.se/privat/kontaktportal/

För mer information:
Kerstin Wärn, Regionchef på Förpackningsinsamlingen (FTI)
kerstin.warn@ftiab.se

Information om källsortering och förpackningar: