Sparkling Soul Sunday på Hypoteket

Under våren 2019 öppnade Fulltofta slotts festsal upp för samtal med några av våra allra mest kända tänkare och kulturpersonligheter, i kombination med en förstklassig söndagslunch. KG Hammar reflekterade över ”längtan”, Bodil Jönsson pratade om ”tiden” och Björn Ranelid samtalade om ”kärlek”. Nu klär vi om evenemanget i vinterskrud och bjuder under januari och februari in till två samtal på Hypoteket i Lund.

I ”Sparkling Soul Sundays” fokuserar vi på de goda krafterna. Vi vill bjuda in dig till en mysig plats där du får näring för både kropp och själ. På Hypoteket infinner sig lugnet, du får njuta av god mat, vackra omgivningar, ta del av kloka och insiktsfulla samtal som får tankarna att vandra fritt.

Söndagsmiddagarna startar klockan 13.00 med en trerättersmeny komponerad av närodlade, skånska råvaror. Efter huvudrätten leder journalisten Cecilia Nebel ett samtal med en känd, visionär ledare och tänkare, innan det är dags att avnjuta efterrätten.

12 januari: Lina Wolff – i ett samtal om lust
Augustprisad för romanen ”De polyglotta älskarna”, aktuell med nya romanen ”Köttets tid” – en roman om människans behov av andlighet – dock med fötterna långt nere i en ytterst oandlig verklighets gyttja. Möt Lina Wolff i ett samtal om berättarkonstens vindlande vägar – om surrealism, skuld, lust, längtan, kärlek och om vårt förhållande till kött – kött i alla former, stadier, skepnader och konstellationer.

9 februari: David Polfeldt – i ett samtal om drömmar
Han hade tänkt sig ett liv som konstnär. Men nyfikenheten och intresset för att skapa helt andra berättelser tog honom in i spelbranschen. Idag är David Polfeldt vd för extremt framgångsrika spelföretaget Massive Entertainment. I den rollen har han gång på gång lyft fram snällhet som sin viktigaste företagsstrategi för att få människor att våga ta risker och att bli sitt allra bästa jag. Han har precis skrivit färdigt boken ”The Dream Architects” som släpps hösten 2020. Möt David i ett samtal om att våga drömma, om relationsbygge i livet och på jobbet, om fantasivärldar och framför allt om konsten att vara snäll.

BOKNING & INFORMATION

595:- per person, exklusive dryck. Bokning till: info@hypoteket.se