140% av målet i en crowdfunding kampanj på FundedByMe nås på rekordtid

Pressrelease:

120222

140% av målet i en crowdfunding kampanj på FundedByMe nås på rekordtid

Som politisk aktion och uppmärksamhets kampanj lyckades projektet "Ge Björklund en iPad" över förväntningar. Målet var både uppmärksamma ett politiskt uttalande men även att skapa debatt.

Niels Paarup-Petersen lyckades med bedriften att på rekordtid få uppmärksamhet, viral spridning samt engagera crowden.

"Diskussionen om läsplattor i skolan tog fart sedan skolor i Sollentuna beslutat att ersätta penna och papper med läsplattor och snart även plocka bort skolböckerna. Ett beslut som fick Jan Björklund att gå i taket. I en intervju med DN försvarade utbildningsministern de fysiska böckerna och vikten av att lära sig skriva för hand." DN 120205

Vi är stolta att meddela att projektet slog flera rekord, dels från idé till fullfinansiering på mindre än ett dygn dels mest direkt trafik samt dessutom 140% av sitt totalmål genom crowdfunding på svenska crowdfunding sidan FundedByMe.com

Förutom pengarna och feedbacken brukar crowdfunding kampanjer bidra med synlighet, hjälp och stöd med annat än pengar, exponering samt värdefull kunskap kring ens idé, produkt eller marknad.

Läs mer om projektet här: http://www.fundedbyme.com/projects/2012/02/ge-bjorklund-en-ipad/

• Politics, general

• användarnytta
  • användarvänliga webbplatser
  • crowd
  • crowd sourcing
  • bjröklund
  • björklund
  • ipad

FundedByMe är en svensk crowdfunding plattform där man tar sin idé, lägger den till hemsidan fundedbyme.com och bjuder in till dessa finansiering och realisering.

Vi är stolta att se att det funkar och kommer att satsa extra hårt under 2012 på entreprenörer, film och musik samt samarbete med inkubatorer, business centra, samt nätverk.

Funded By Me föddes ur den frustration som alla entreprenörer, kreatörer och eldsjälar upplever när de kämpar för att förverkliga en vision; svårigheten att nå ut och att finansiera sitt projekt.

Crowdfunding har funnits i århundraden, men tack vare Facebook och andra sociala nätverk har det blivit enklare att nå ut med våra idéer till fler människor.

Kontakt:

Daniel Daboczy - 0736 26 9985

Läs mer på http://www.fundedbyme.com

För pressbild vänligen klicka här: http://bit.ly/tHEF9M Fotograf: Martin Stenmark