460% nås på en vecka av populärt av crowdfunding projekt på FundedByMe

120425

460% på en vecka av populärt crowdfunding projekt på FundedByMe

Det är en underbar känsla att se någon lyckas över förväntan. Åsa Roos lade upp sigg projekt och hoppades nå 100% på 30 dagar men redan efter 5 timmar var det en succé som nu tickar 21 dagar till trots att det redan nått 460%.

Återigen bevisas det hur en idé som är välpresenterad av en passionerad entreprenör med generösa belöningar blir viralt och når ut.

"Nyckelringsrollspelet är ett litet rollspel som går att ta med sig överallt.Ursprungsidén är att skriva ett rollspel för hand i en litet format. Fem handskrivna exemplar existerar, men efterfrågan har varit stor, så nu läggs upp ett projekt för att trycka rollspelet digitalt."

Crowdfunding är bevisat populärt och projekt som visar hur bra och snabbt det kan gå när man vänder sig crowden.

"Rollspelet är en kombination av en gammal idé om att göra ett enkelt rollspel, en passion för pyssel, och upphittandet av ett litet block ifrån Muji. Blocket fick bli format och idén tog form utifrån formatets begränsning. Regelsystemet är influerat av dels storytellersystemet som är visuellt tydligt och dels av Tunnels & Trolls v. 7.5, som är enkelt och effektivt. Rollspelet innehåller regler för hur det skall spelas, en rad uppdragskort, platskort, hinderkort och avslutskort, allt för att göra rollspelet så enkelt att spela som möjligt. Det innehåller även motivationskort för spelarna och rollformulär. Lyxutgåvan kommer i en liten ask med en tärning och en liten penna."

Läs mer på:

Om:

FundedByMe är en den första och största svenska crowdfunding plattformen där man tar sin idé, lägger den till hemsidan fundedbyme.com och bjuder in "crowden" (publiken) till dess finansiering och realisering.

Funded By Me föddes ur den frustration som alla entreprenörer, kreatörer och eldsjälar upplever när de kämpar för att förverkliga en vision; svårigheten att nå ut och att finansiera sitt projekt.

Crowdfunding har funnits i århundraden (ex Nordiska museet, Frihetsgudinnan mm), men tack vare Facebook och andra sociala nätverk har det blivit enklare att nå ut med våra idéer till fler människor.

Kontakt:

Daniel Daboczy - 0736 26 9985

daniel@fundedbyme.com

För pressbild vänligen klicka här:

Fotograf: Ander G Warne

This message was sent to [email address]. [unsubscribe instructions].

• spel
  • gaming
  • devilkitten
  • kickstarter