Flippin Burgers, Europas 5:e bästa restaurang.

Pressrelease130305

Aldrig någonsin har så många köpt grymt goda burgare på ett hamburgarehak som ännu inte ens existerar. Stolta kan vi meddela att Flippin Burgers blivit utvald till Europas 5:e bästa restaurang. Självklart är vi lite extra stolta idag när vi har följt denna makalösa resa!

Alldeles i början av FundedByMe's resa kontaktade Jon Widengren crowdfunding siten och undrade om hans idé om att öppna ett hamburgerhak med äkta och goda burgare kunde vara något som crowdn (masssan) kunde vara intresserade av. Grundarna Daniel Daboczy och Arno Smit trodde genast på idén som väldigt snabbt blev viral och framgångsrik. Efter ett par månaders arbete  öppnade sedan hamburgarrestaurangen som sedan starten dagligen har långa köer av fans.

"Flippin’ Burgers owner Jon Widegren went on a road trip throughout the United States eating 64 burgers in 38 days to find the secret behind the almighty American food.

His Stockholm restaurant, which opened this past spring, is known for the best burger in Sweden, posisbly one of the best in Europe.

It’s made with lean meat, is juicy, never greasy and options include a classic double cheddar burger, or the cricket, a specialty topped with cream cheese, pickled onions and jalapeños. Sides of fries are hot, crisp and generous, and served with herbed mayonnaise.

The milkshakes come in Ben and Jerry’s ice cream flavors and the beer selection includes American staples like Pabst and Samuel Adams, as well as more exotic imports from Namibia and the West Bank.

The only drawback is its popularity, which pulls in long lines with people waiting up to two hours for a meal. Get there early when they open at 5 p.m. for your best shot at avoiding the crowds.

The service is excellent -- they know how to turn over high volumes without pushing people out the door."

Flippin’ Burgers, Kungsholms Strand 157, 11248 Stockholm; open Monday-Saturday 5-9:30 p.m.;www.flippinburgers.se

Eller: Flippin Burgers crowdfunding http://fundedbyme.com/projects/331/flippin-burgers/

CNN Travel: http://travel.cnn.com/best-americana-restaurants-europe-023346

• flippin burgers
  • cnn travel
  • smit
  • widegren
  • equity
  • yield
  • divident
  • avkastning på investerat kapital
  • vad är crowdfunding

FundedByMe är Sveriges och Nordens första och främsta crowdfunding plattform

Sedan september 2012 erbjuder det dessutom Equity crowdfunding som snabbt blivit ett framgångsrikt sätt att finansiera bolag genom att man erbjuder aktier.