Full rulle på aktivitetsytan under Funka för livet i Halmstad

Under två dagar arrangeras mässan Funka för livet i Halmstad Arena. Nu på måndag och tisdag samlas företag och föreningar för att visa upp produkter och tjänster som underlättar vardagen för dig som har någon sorts funktionshinder. Mässan vänder sig även till dig som är anhörig eller dig som är yrkesverksam inom området.

I mässhallen finns en aktivitetsyta där det sker många intressanta aktiviteter.

19 oktober
13.00 Prova på rullstolsbasket med Alla Kan - idrott för alla

15.30 Uppvisning av Svenska Service & Signalhundsförbundet

17.00 Prova på rullstolshinderbana med Alla Kan - idrott för alla

20 oktober
12.00 Prova på rullstolsbasket med Alla Kan - idrott för alla

14.00 Uppvisning av Svenska Service & Signalhundsförbundet

15.00 Prova på rullstolshinderbana med Alla Kan - idrott för alla

SoS – Svenska Service- och Signalhundsförbundet – testar, utbildar och certifierar assistanshundsekipage och instruktörer enligt internationell standard.

Till SoS vänder sig alla som vill veta mer om assistanshundar, men framför allt hundägare med olika slags funktionsnedsättningar som vill utbilda sin egen hund till assistanshund – servicehund, signalhund eller medicinskt alarmerande hund (t.ex. diabeteshund eller epilepsihund).

Alla kan är en organisation vilken har som mål att genom idrott bekämpa utanförskap som finns för de som har någon form av funktionsnedsättning. De har ett färdigt koncept för skolor, företag, föreningar och andra organisationer. Konceptet kallas "Idrott för alla". Meningen är att integrera alla i idrotten på ett nytt plan och att kunna använda konceptet som en form av kick-off eller temadag för att sammansvetsa ett arbetslag, ett lag eller en organisation.

Entrén till mässan är kostnadsfri men kräver en entrébiljett. Den kan du boka på http://bit.ly/funka-halmstad

Hela programmet för Funka för livet Halmstad 19-20 oktober hittar du under denna post, alternativt via denna länk.