Halmstad - ”den inkluderande kommunen”

Under Funka för livet-mässan som arrangeras i Halmstad Arena den 19-20 oktober kan du som besökare lyssna på Carl Fredrik Graf som föreläser om "Den inkluderande kommunen"

Carl Fredrik Graf är ordförande i kommunstyrelsen, Halmstad kommun, och arbetar aktivt med att skapa en långsiktig, förnyelseinriktad och hållbar utveckling i kommunen. På måndag den 19 oktober klockan 15.15 gästar han Funka för livet och föreläser om "Den inkluderande kommunen" på Speakers Corner i mässhallen.

Talet handlar om hur Halmstad kommun arbetar med delaktighet för personer med funktionsnedsättning under 2015. Arbetet innebär att se över kommunens verksamhet ur ett tillgänglighetsperspektiv samt  föra dialoger med målgrupp och få inspiration från andra kommuner med ett lyckat tillgänglighetsarbete. Målet är att alla ska ha lika möjligheter till de tjänster och den service som välfärdssamhället erbjuder och känna att man har inflytande över beslut som berör en.

Entrén till mässan är kostnadsfri men kräver en entrébiljett. Den kan du boka på http://bit.ly/funka-halmstad.

Hela programmet för Funka för livet Halmstad 19-20 oktober hittar du under denna post, alternativt via denna länk.