Mamma pappa lam - att vara förälder och ryggmärgsskadad

Mamma pappa lam är ett projekt med mål att höja kunskapsnivån kring fertilitet, graviditet, förlossning och föräldraskap för personer med ryggmärgsskada. Under Funka för livet i Halmstad den 19-20 oktober föreläser Nora Sandholdt om hur det är att vara förälder med ryggmärgsskada.

Att skaffa barn innebär en stor omställning för alla inblandade. Om en av föräldrarna dessutom har en ryggmärgsskada uppstår många frågor som kan vara svåra att hitta svar på. Projektet fungerar som en kunskapsbank både för personer med ryggmärgsskada och den medicinska professionen. De som startat Mamma pappa lam är själva föräldrar och har en ryggmärgsskada.

Hör Nora berätta om hur det är att vara förälder med reflektioner kring vardagen; dagishämtningar, middagskaos och småbarnsliv! Föreläsningen sker klockan 11.45 på Speakers Corner i mässhallen

Projektet drivs av stiftelsen Spinalis och finansieras av Arvsfonden.

Entrén till Funka för livet är kostnadsfri, det enda som behövs är en entrébiljett som bokas via http://bit.ly/funka-halmstad

Hela programmet för Funka för livet Halmstad 19-20 oktober hittar du under denna post, alternativt via denna länk.