Ambrion Holding AB har förvärvat Future Bemanning Sverige AB

Future Bemanning

Pressmeddelande – Ambrion Holding AB har förvärvat Future Bemanning Sverige AB, ett bemanningsföretag på stark tillväxt!

I och med förvärvet visar Future Bemanning att man med en ekonomiskt stark ägare kan fortsätta utveckla verksamheten. Future som har ett 50-tal anställda utsågs till Gasellföretag 2019 av Dagens industri och har fortsatta planer på att expandera, säger Agneta Wiking, VD.

Ambrion Holding är ett Växjöföretag som sedan tidigare äger och driver företag i finansbranschen.

-Vi ser Future Bemanning som ett välskött och spännande företag att bygga vidare på och expandera till fler orter i Sverige enligt Ambrions ägare Johnny Lindman.

Därför är det naturliga valet att kommande etablering av verksamheten sker i Växjö i början av 2020.

Idag har Future kontor i Västerås, Eskilstuna och Örebro.

-Vi är väldigt glada och stolta över Future, som vi byggt upp från grunden. För att vi ska kunna fortsätta att utvecklas krävs det finansiell styrka och att just Ambrion förvärvade Future känns riktigt bra! Det ger oss en ekonomisk trygghet samtidigt som vi båda jobbar kvar i verksamheten och fortsätter att driva Future som tidigare.

-Det känns fantastiskt roligt att tillsammans med en stark ägare få vara med och fortsätta utveckla Future till nästa nivå, säger Agneta & Matz Wiking, som är grundare av Future Bemanning!

För mer information är ni välkomna att höra av er till Agneta Wiking, VD eller Johnny Lindman, styrelseordförande, på nedan kontaktuppgifter:

Johnny Lindman, johnny.lindman@ambrion.se 070-5405740

Agneta Wiking, agneta@futurebemaning.se 0707-386950