Ny bok: Hur skapar vi moderna, progressiva organisationer

Hur utformar vi humana och hållbara organisationer? Alicia och Rolf Medina har båda lång erfarenhet av arbete i organisationer. Med grund i ett flerårigt forskningsprojekt har de tagit fram en modell för att skapa progressiva organisationsformer som bygger på tillit, öppenhet och jämlikhet.

DP-modellen strävar efter att demokratisera arbetsplatser och skapa mänskligare organisationer. Den utgår ifrån ett systemiskt förhållningssätt och ett nytt sätt att forma organisationer som inte bygger på makthierarkier. En central punkt är självorganisering av arbetet där människor får frihet att använda sin kompetens och potential.

Teal. Tillit. Transparens. innehåller konkreta exempel, praktiska verktyg och guidning för hur DP-modellen kan användas inom olika sorters verksamheter. Det är en bok för alla som är en del av en organisation och som vill påbörja eller fortsätta resan mot ett nytt sätt att organisera arbete.

kontakt:

Alicia Medina