Rekordår på Trollhättan Vänersborgs flygplats

Rekordår på Trollhättan Vänersborgs flygplats

Inte sedan 2008 när vi hade två linjer till Stockholm (både Bromma och Arlanda) har Trollhättan- Vänersborgs flygplats haft så många passagerare under årets första åtta månader. 27 421 passagerare har redan använt flygplatsen. De flesta av resenärerna reser till och från Stockholm, en linje som jämfört med förra året ökat med hela 18 %.

”Vi har under sommaren haft mycket att göra med brandflyg och ambulanstransporter. Men även passagerarflyget håller oss sysselsatta. Flera anledningar finns till att passagerarna blir fler, flygbolaget BRA har haft en bra tidtabell och ökat sin kapacitet vilket var efterlängtat. Alla andra kategorier av flyg ökar också. Det brukar vara en indikation på att företagen i vår region utvecklas.”

Under september och oktober återkommer Resemakarn´s chartertrafik till Kroatien vilket både flygplatsen och passagerarna är tacksamma för.

”Sammantaget ser det ut att bli ett rekordår” säger Anna Råhnängen, VD på flygplatsbolaget.

Trollhättan Vänersborg Flygplats

Vår flygplats har sedan 1970-talet varit en viktig knutpunkt för resandet inom området. Terminalbyggnaden erbjuder både mat- och konferensmöjligheter. På flygplatsen hittar du vårt café där vi serverar lunch, lättare rätter, smörgåsar, godis och glass. Vår punktlighet är, näst efter säkerheten vår viktigaste prioritering. Vi arbetar ständigt med att minimera riskerna för förseningar.

Paul Åkerlund

Presskontakt Ordförande Fyrstads Flygplats AB 0520-49 76 46