EIB finansierar innovativa tillväxtföretag

EIB: GAEUs kund IRRAS tecknar finansieringsavtal på 10 miljoner euro med Europeiska investeringsbanken

GAEU Consultings kund IRRAS, ett medicintekniskt företag i kommersiell fas med ett brett utbud av innovativa produkter för neurointensivvård, har tecknat ett finansieringsavtal med Europeiska investeringsbanken (EIB) som uppgår till 10 miljoner euro.

Finansieringen från EIB görs inom ramen för det nya programmet för riskkapitallån inom den alleuropeiska garantifonden som inrättades under 2020 för att hjälpa europeiska företag som har drabbats av covid-19-pandemin.

– EIB erbjuder en bred flora av finansieringsmöjligheter för innovativa företag i behov av tillväxtkapital. Den framgångsrika EIB-ansökan är ett resultat av gott samarbete mellan IRRAS och expertis i GAEU Consulting och dess nätverk, kommenterar Tomasz Wasik, chef för GAEU Horizon Europe Centre of Excellence.

– EIB:s finansieringsåtagande är ett resultat av omfattande due diligence och bekräftar bankens
förtroende i IRRAS förmåga att skaffa sig en ledande position inom neurointensivvård, säger Will Martin, vd och koncernchef för IRRAS.

Mer information

Roland Vilhelmsson, vd GAEU Consulting AB, 070-205 87 29, roland.vilhelmsson@gaeu.se

GAEU Consulting är marknadsledare när det gäller att ordna EU-bidrag och annan offentlig finansiering till innovativa företag. På www.gaeu.se finner du Sveriges längsta referenslista med glada företagare som vi har rådgett.