GAEU Consulting är är experter på ansökningar om EU-bidrag till Horizon 2020, SME Instrument och Vinnova.

GAEU Consulting skrev tio (!) beviljade ansökningar till SME-instrumentet i en och samma omgång

I höstens första ansökningsomgång inom SME-instrumentet skrev GAEU Consulting hela 10 godkända ansökningar.

I Sverige kan innovativa företag som ansöker inom SME-instrumentets Fas 1 beviljas bidrag av antingen EU-kommissionen eller Vinnova. Sex bolag beviljades 50 000 euro i bidrag av EU-kommissionen. GAEU Horizon 2020 Centre of Excellence skrev fyra av de sex EU-finansierade ansökningarna. Därtill beviljades ytterligare sex GAEU-författade ansökningar 500 000 kr vardera i bidrag av Vinnova.

Roland Vilhelmsson, vd, GAEU Consulting AB, kommenterar:

– Vi väljer noggrant att samarbeta med skickliga innovationsbolag och levererar sedan mycket starka insatser i gott samarbete med kund. Detta leder till framgång.

Beviljades 50 000 euro av EU-kommissionen (teknikområde inom parentes)

Norcomp Nordic AB. Utreda produktion av containergolv från återcirkulerad avfallsplast. (Cleantech)

Saga Diagnostics AB. Klinisk validering och kommersialisering av teknik för detektering och kvantifiering av genmutationer. (Life science)

Avionero AB. Kommersialisiering av en ny typ av flygsökning. (ICT)