Nya  Effortless Grapefruit IPA
Nya Effortless Grapefruit IPA

Captain Lawrence Effortless Grapefruit IPA entrar svensk mark

Det amerikanska hantverksbryggeriet Captain Lawrence Brewing Co. har nått stora framgångar i USA. Det goda ryktet har sedan länge funnits i Sverige, men det är inte förr än nu som produkterna presenterats på den svenska marknaden. Lanseringen av Effortless Grapefruit IPA blir startskottet för Captain Lawrence export till Sverige. Något som de själva ser mycket fram emot.

"It’s about time Sweden got the best of the best from New York, we are excited for Captain Lawrence Grapefruit IPA to be available nationwide", säger Qurban Walia, Crafted export. Bryggmästere Scott Vaccaro tilläger, "We couldn’t be more excited about the opportunity. The fact that the win puts our beer on the shelf in every Systembolaget store may be the highlight of our whole year."

Effortless Grapefruit IPA har en frisk citruskaraktär av grapefrukt. Torrhumlad med Mosaic och Cascade ger den välbalanserade humlaromatiska tonerna. Tydliga inslag av citruscest, tropisk frukt och torkat gräs. Doft- och smakprofilen gör sig väl till en stor bredd av maträtter, men lämpar sig även på egenhand som sällskapsdryck.

Captain Lawrence Effortless Grapefruit IPA lanseras på Systembolaget den 1 mars 2018.

Artikelnummer 1210-15 Pris 24.90 kr

För mer information, vänligen kontakta: Chris Westfahl, Brand Manager Craft Beer Galatea Tel: 076 768 22 00 E-post: Chris@galatea.se

Om Captain Lawrence:

Captain Lawrence Brewing Co., grundades 2006 av bryggmästare Scott Vaccaro beläget strax norr om New York City. Captain Lawrence Brewing Co. fokus ligger på att brygga variationsrik och fräsch öl. De brygger över hundra olika öl varje år, några mer berömda än andra. De har belönats med GABF Guldmedalj för bland annat Cuvee de Castleton och Rosso e Marrone, men tillverkar hantverksöl i en bred skara.