Ny sommaröl från Galatea - Black Isle Yellowhammer Summer Ale

Ny sommaröl från Galatea - Black Isle Yellowhammer Summer Ale

Black Isle Yellowhammer Summer Ale

En ny skotsk sommarale, från det ekologiska bryggeriet bakom Goldeneye Pale Ale. Maltig och knäckig med skön eftersmak av grape!

Yellowhammer Summerale är en bärnstensfärgad ale med fräscha citrusaktiga humlearomer med inslag av gräs och havrekakor. Smaken är trevligt maltig med viss knäckighet. Den fräscha maltigheten balanseras av en aromatisk beska från Cascadehumle som ger en lång skön grapefruktaktig eftersmak.

Black Isle Organic Yellowhammer Summer ale 4,0% vol.

art. nr: 11545-01 500 ml

Pris på SB: 23:90

The Black Isle Brewing Co är ett litet oberoende ekologiskt bryggeri i hjärtat av Skotska Höglandet, som startades 1998 av David Gladwin. Deras mission är att producera ett sortiment av ekologisk öl av toppkvalitet. Kornet och humlen som används har odlats på ekologiskt vis, utan konstgjorda gödningsmedel eller tillsatser. Sverige är bryggeriets första exportmarknad utanför UK och Black Isle Yellowhammer Summer Ale är deras andra produkt på den svenska marknaden. Black Isle Goldeneye Pale Ale 5,6 % var den första och lanserades 1 april på Systembolaget.

Galatea, Skandinaviens ledande ölimportör!